• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

*pssssst*

Jag står ensam på jobbet och tjyvläser..... Jag var också TVUNGEN att beställa lite stämplar...... en hundring......

Druvan! Jämför "ludd-priser" med halosrubberstamps........ Hon tar bara betalt för portot! Jättekul tant att mailas med!

Nu är det bäst jag fortsätter inventera........ *smyyyg*

• Druvan

Oh, Bellis vad bra, hoppas att du tjyvläser lite till

Hur stort är det luddarket på Halos? Det står att det ska vara 1 yard men hur stort är det egentligen? En yard ska ju vara ca 91 cm om jag fattat det rätt. På Inky är ju arken 10 x 20 cm.

• Bellis

Jag har luddark hemma från Halos, jag har inte tittat så nära på det än *skäms* ... så jag vet inte, men jag är nästan säker på att det är betydligt större än 10x20 cm...... tror att det är 10 cm brett, men sen är det en rulle av allt.... så det torde vara MKT längre än 20 cm.

Om du kan hålla dig till efter 20 ikväll, så återkommer jag med exakta mått!! De ligger ju ändå åtminstone 6 timmar efter i tid där i USA.... ;) Kolla "back issue"-katalogstämplarna också!!! Jättemycket, jättebilligt! Men har jag nog sagt tusen ggr redan....

• Druvan

Jag kan nog hålla mig till ikväll Jättesnällt att du vill titta efter.

Japp jag har en lista på över $30 från Halos som ligger i min önskelistemapp, som för övrigt verkar bli större för varje dag. Förstår inte det riktigt, kan det ha nåt med surfandet här att göra kanske

Och den beställningen passar inte riktigt in i min budget just nu så därför tänkte jag vänta lite med den. Ja, ja vi får se...

• *Tjorven*

Hello!

Jag kan inte hålla mig härifrån fast än jag verkligen borde plugga!!
    Jag hinner med en snabb fråga i allafall när jag lix är här:
    Hur lång tid tar leveransen från halosrubberstamps?

/*Tjorven*

• Hestia

JAG KLARADE TENTAN!!!!!

Nå, det sagt - Johanna - hur hittar du alla sidor på Internet?? Vågar knappt kolla på den där... :)

• isis

Hestia - Grattis vad kul! Dutti flicka! :D :D

Vet ni vad jag hittade hemma idag då? Ett helt block med vellum...Hihihihi Suttit och målat ränder och rutor på en del hela dagen. :D

• Johanna = en lat kock

*gäsp*

somnade bredvid Johan och telefonen väckte mej :(

först och främst grattis Hestia!

här är en sida med mängder med länkar ;)

www.littlebit.com/rs/grabbag.htm

• *Tjorven*

Johanna!
    Länken funkar inte!

Men det kanske var tur, när jag tänker efter:D

/*Tjorven*

• FinaStina

Grattis Hestia!!

Isis, började undra vart du hade tagit vägen!

Bara råååååååkade gå förbi Papeterit och dom hade rea på div grejer, bla kort och kuvert. Tomma kort alltså. 2 kr styck så jag köpte en hel bunt, sen kom jag på att jag vet inte om 2 kr var billigt eller inte. Men skitsamma nu har jag lite kuvert oxå. Det var två som var i vellum guld och silverfärg.

Sen insåg jag att jag hinner förbi In-ex och där hade dom A4 kartong för 1 kr styck, fast bara grönt, blått och orange men det kan ju va bra och ha och det var ju billigt.

Och sen när jag kom hem låg ett stort brunt kuvert innanför dörren!!! Mina papper från august art!!!! Så på en dag mångfaldigades mitt pappersförråd!!!

Svar på tråden Stämpeltråden!