• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Johanna- jag är ledsen, men jag har inget mer konstruktivt att säga om korten än det jag sa ovan.... attdeärsåsnyggaattjagnästanbörjargrina. Formligen dregglar över ormbukarna särskilt!!

Hur får du sånt fint ljus när du fotar? Är det "bara" vanligt dagsljus?

Ni får också hemskt gärna komma med konstruktiv kritik på mina kort.... man blir ju lite hemmablind och jag känner mig faktiskt lite tråkig!

• Bellis

Obs! Grina=gråta, här uppe! Inte skratta!

• Johanna = en lat kock

bara vanlig lampa...
    på en vit filt i fåtöljen ;)

• Bellis

Äh? Lägg av? Bara vanlig lampa? *suck*

Jag måste träna på att fotografera, det märker jag det.

Ja, dina nya alster är himla fina ivarje fall!! ;)

Nu måste jag nog montera ihop min karta....

• Johanna = en lat kock

Bellis

hur gör du när du gör ett kort?

sätter dej ner och plockar ihop saker som passar ihop färgmässigt eller bara sätter igång?

de saker som jag kanske skulle kunna kommentera på har du ju redan sagt så där har jag inget att opponera på!

sen gillar jag din stil en är ganska utpräglad och det är häftigt att du sätter ihop så mycket på samma kort!

• Bellis

Oj, jag vet inte.... jag har ett litet block som jag har med mig på tåget och sitter och skissar lite idéer i, på väg till eller från jobbet.... men ibland när jag kommer hem så blir det någon variant till det jag "kom på"...

Det börjar nog med att jag har en idé, och den kan ha legat och grott fram i huvudet i flera dagar... men så börjar jag med ett papper jag gillar just för dagen, en huvudstämpel och kanske någon liten detaljstämpel. Sen så kanske jag har nåt papper som jag absolut känner att jag vill använda just idag!

Det är ganska mycket så med mig och layout och sånt, att jag bara känner att nåt fattas, eller ska sitta där istället för där. Det må vara en färg eller en plupp eller ett papper... Att det fattas balans på något sätt.

Jag kan säga att jag fullständigt HATAR mitt bjällerklangskort, snökristallen var det första jag gjorde i stämpelväg och sedan så låg det kortet i flera veckor innan jag försökte mig på att göra nåt med det - och så blev det så fuuuult. Men jag vill inte riktigt plocka bort det ur samlingen än.... vill plågsamt påminna mig själv om hur fult det kan bli. Jag gillar insidan dock! Det är synd att emb inte syns ordentligt i bild...

Sedan så ogillar jag skarpt "from Santa"-kortet också.... det borde ha varit mindre, samt fått en ram av nåt annat papper.... minst!!

Grattiskortet jag gjorde till mamma (det blå) är alldeles för plottrigt.... men låt gå...

Jag börjar nog utifrån en idé som sagt, men sen plockar jag lite allt eftersom. Grodkortet jag gjorde igår tex, det skulle inte alls se ut så från början -inte i närheten faktiskt! :)

Nu har jag tre tackkort och ett Grattiskort som SKA göras framöver, och jag har nog kläm på två tackkorts-idéer i alla fall!

Näe. Nu babblar jag sådär mycket igen.

• Nojsan

Hej på er gulletjejer! Ni är ju för härliga med ert stämplande... jag skrattar gott åt allt ni har skrivit sen igår!!

Hestia! Jag vill gärna vara med på listan för litet presentutbyte och fölsedagskort och alltvarenuva... Skickar ett litet mejl.

Fast det är klart, det blir ju lite dyrare porto för den som får skicka till Kina. Men det blir det ju för mig osså, så vi kanske kan byta saker - alltså jag och den som skickar till mig Om jag får va me?

Hade tänkt PLUGGA idag då, men nu är jag så inspirerad efter att ha kollat på dina kort Johanna. Också vill jag se dina Bellis, jag har INTE din adress!!

Gärna fler hemsideadresser så man kan få se vad alla gör för nåt! Jag har tyvärr ingen digikamera ännu...

• Nojsan

Hestia! Nu har jag mejlat dig och nu SKA jag verkligen plugga...

• Hestia

Hoppas du fick något pluggat, Nojsan! :)
    Idag har maken tvingat upp mig tidigt (på mina order) så att jag kan plugga innan tentan!
    Kommer tillbaka i eftermiddag!

• Druvan

Johanna, vilka jättefina kort! Imponerande!
    Jag undrar hur du (ja, och ni andra oxå förstås) gör på baksidan när du använder band och liknande på korten. Tex ditt kort "Åska", hur ser det ut på baksidan? Har du bara slutat med banden mitt på typ eller fortsätter det hela vägen runt eller har du klistrat papper över för att dölja skarven?

Svar på tråden Stämpeltråden!