• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Bellis

Men!!!!!! Varför fastnar jag i filtret hela tiden??? Kan nån annan ge Tjorven adressen?

*morr*

• *Tjorven*

Jag kan få den senare...nu måste jag nog plugga...har inte varit duktig idag:)
    Vi hörs i morrn tjejer!

/*Tjorven*

• Johanna = en lat kock

till den där augustsidan är det www.augustartpaper.com

till halos tror jag det är halosrubberstamps eller något sånt

• *Tjorven*

Hallå!

Här var det verkligen dött ikväll:D
    För att få tråden uppflyttad en bit kan jag ju berätta om mina inköp ikväll.
    7 st stämplar från Inkywings
    6 st versacubes från Dreamcottage
    5 st Ebossingpulver -"-
    1 st packe med Mulberrypapper -"-

Plus att jag har beställt från eyletoutlet.com med Hestia

Jag känner mig ganska nöjd för i dag...men jag antar att listan kommer att bli myyycket längre innan veckan är slut :D

/*Tjorven*

• Bellis

Hej igen tjejjer!

Tillbaka och gästspelar en liten stund, men alla verkar vara långt borta... många som pluggar ikväll har jag förstått! Lyckat till!!!

Jag har nu gjort en provkarta över alla mina EP. Det är, hör och häpna, inte färre än 16 stycken!!! Jag blev alldeles paff. Tyvärr så tror jag att jag var lite dålig på att färga in stämpeln med embossingink, det är ju svårt att se om det blir jämnt eller ej, så vissa pulver liksom krackelerade när de smälte -precis som om det inte fanns tillräckligt med pluppar som skulle smälta... Jag får väl se med tiden och på större motiv, hur alla blir!

Kan i varje fall meddela att kit-et från Stampendous med PEARLustre-pulver var superfina!!! De har liksom ett rejält pärlemoskimmer över sig, och det blev lite som skimrande ögonskugga svagt runt om motivet! Om ni hittar det nånstans så rekommenderar jag er att prova dem!

Min nya Aegean silver var också jättehärlig, African gold likaså! Silvret hade pytteglitter i blått och regnbåge. Guldet hade också sånt där ögonskuggeskimmer i sig som beskrivet ovan, samt halvtransparent hologramglitter... jättesvårt att beskriva!

Fick hem 4 st från Dreamcottage härom dagen också, malachitegrön, galaxy, silver och granat. Jag tror att både malachiten och i varje fall granaten har sånt där skimmer i sig, men inte lika mycket som ovan beskrivda. Dessa "sprack" lite, så det är svårt att bedöma ordentligt -får återkomma helt enkelt! Silvret var jättefint -helt plain silver bara! Galaxy har jag inte heller greppat riktigt än.. det var massor av stort runt glitter däri (blått, grönt och lila) , och mycket flög faktiskt av när jag värmde! Jag tror att detta gör sig bäst på stora, mer heltäckande motiv, och att man får bäst resultat genom att faktiskt värma det över spisplattan!

Helt otroligt spännande va?

Pulvren Aegean och African TROR jag att kommer att kunna beställa från den butiken som pappa var i.... jag har fått hennes visitkort, och hon verkade tycka han var en bra kund! Hon ville att jag skulle maila henne! Priset på dem var ca 31 sek och det är en stor burk (vägde dem just, och med burken så väger de 30g, Panduros väger 20g)

Ujujuj vad jag skriver intressanta saker...! Det är nästan skrämmande.

Kram!

• Johanna = en lat kock

ujuj.. det låter som det är en bra början på en samling!

• Bellis

Duktig Tjorven!

Jag väntar på grejjer från Impress och Dreamcottage...! Faktiskt hade jag glömt bort att jag ska få ett alfabet, en stor svart dyna och ett guld-enamel nu i veckan från just Dreamcottage! *myser*

Sen får man se om det blir en beställning papper från scraptastic innan semestern.......... och scrapbookutopia....

Svar på tråden Stämpeltråden!