• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • *Tjorven*

Hej Bellis!

vart låg den butiken då??

• Johanna = en lat kock

bellis - där ser du man kan glömma!

• Bellis

Johanna - jag känner nog att samlingen börjar kännas tillräcklig nu! ;)

Om jag tänker efter lite så skulle jag gärna vilja ha ett ordentligt rött, ljusblått och mörkblått, ljusgrönt och nån gul färg utöver de jag redan har. Gärna med lämpligt glitter i faktiskt! Sen känns det färdigt... jo just det! Ett svart "fine detail" också"

Är det någon som har ett matt EP?? Jag fick ju ett svart sånt med liiiiite glitter i, från e-bay, men jag tycker inte om det, vi är inte sams s.a.s. .... Kan ni tipsa om hur man ser att det är färdigt?! Har bara provat det på tunn text -det kanske blir riktigt bra på ett större hel-motiv?

• *Tjorven*

Ja...ni här i denna tråden är väldigt farliga för min ekonomi :D
    Studiemedlet försvinner illa kvickt, och jag som just har beställt kursliteratur för över 1000 kr...:(
    Kan tänka mig göra roligare saker med dom pengarna. Kan ni det?:D

• Bellis

Tjorven - jag lovar att berätta! Men jag gör det hellre via mail, be Hestia ge dig min Bellis-adress! Jag tror inte att hon säljer via nätet dock, så jag tänkte försöka bearbeta henne lite så kanske vi kan shoppa lite där ändå! :)

Var bor du förresten? Det har jag missat!

Johanna - jag trodde väl aldrig att jag skulle kunna glömma nåt sånt!!! *skratt* Nu kommer jag ihåg vad jag skrev till dig när du sa att du glömt dina miljarders med papper (var det väl? ) ! Det var med många stora bokstäver och mängder med utropstecken och frågedito!

• Bellis

tjorven - du menar studielitteraturspengarna? Ja-a, dem brukar man alltid ha betydligt bättre planer för, än vad de måste gå till! *fniss*

OJ vad mycket pengar det står i mina bokhyllor!!! Det vågar man inte räkna samman...... *ryser* Tänk vad med stämpelgrejjer jag hade kunnat få för de kronorna idag!

• Johanna = en lat kock

jag har en hel massa olika blå färger (testade många innan vi valde till bröllopet)

favoriterna är -
    *en urläcker blank turkos färg
    *granat - skimrar i guld brunt och mörkrött - men är inte så detaljerat
    * detail svart

men saknar percis som du ljusgrönt och gult ;)

• *Tjorven*

Bellis!

Jag mailar hestia och ber om din adress...då får du veta mer om mig också:) Vill inte säga sånt här eftersom vårt bröllop är hemligt och jag vet att folk jag känner brukar vara här, men dom vet inte att jag är här:D

God Natt Tjejer!

/sömniga *Tjorven*

• Bellis

Å! Läckert med en massa blåa! Min favoritfärg! Den turkosa låter himla fin!!

*bellis tittar närmre på sin granat...* Min granat är från Dreamcottage -har ingen aning om vad det är för fabrikat på den, och den blev nog rätt misslyckad här ikväll.... tittar jag på den samtidigt som på det o-värmda så verkar det vara nån mörk, lite teglig röd, lite brunt samt lite sånt där guldigt skimmer i -inte glitter.... Måste grejja med den ordentligt, så jag fattar hur den ser ut!!!

Galaxy ska va nån slags blå också, men den var ju också svår att få grepp om ikväll...

• Johanna = en lat kock

tjorven du kan ju be hestia om alla adresser (eller be henne lägga till dej på listan och massmaila)

Svar på tråden Stämpeltråden!