• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Halloj tjorven!

Jag har köpt versacubes på Dreamcottage, har jag för mig.... de kostar 20:- styck, och verkar vara lägst pris här. Nu hittade vi iofs billigare på scrapbookutopia.com .... $1.79 styck! Och Johanna säger att där betalar man bara för själva portot! Ta några favvofärger. En embossingdyna behöver du väl egentligen inte från början.... alltså, det går alldeles utmärkt att embossa på versacubes!

• Hestia

Du kan köpa på t.ex Octoberstamps och Dreamcottage! Vi pratade om det innan, och vi tycker de små Varsacubes räcker bra! De kostar runt en tjuga styck!
    Ja, välj några färger du tycker om!
    De jag använder mest är svart, silver, genomskinlig (Versamark heter den). Har faktiskt ingen guld än men det skall jag köpa! :) Köp någon i en favoritfärg också, och kanske en gul eller grön till påsk, om du gör påskkort?

• Bellis

Fy vad jag är otydlig och svamlig.... alltså - jag hade satsat på flera färgdynor samt ett klart embossingpulver i första hand. Sedan en embossingdyna och färgade embossingpulver. Men det går bra att hälla färgat EP på färgat tryck också!

Eller har jag fel?

• Bellis

JA!!! Versamarken är helt underbar! Den är helt färglös, men blir som en mörkare nyans av pappret du stämplar på!! Den kan man väl också embossa på va? Hur som helst så kan man dutta chalks på de trycken och det blir helläckert!

• Hestia

Ååååh, scrapbookutopia har Ranger embossingpulver!!! Det har jag i koppar (köpt på Arkivet) och det är det absolut bästa jag har! Det blir heltäckande och sanslöst snyggt!!!

• Bellis

*GULP*

Jag visste det, jag VISSTE det!!!! Att jag skulle bli tvungen att handla från den där sidj*kelen!!! Måtte jag hålla emot liiite till. Jag lovar att jag inte ska knappa in på den sidan igen.... inte idag i varje fall...

• Hestia

Bellis - Ja, jag skall också beställa därifrån, men inte Nu.... :D

• Hestia

*pssst* Deras versamark kostar också 1.79...

• Bellis

Jaaaa-a... jag såg det... men det är en liten cube. Inte för att det är dåligt! Jag köpte min stora billigt på scraptastic.co.uk ...... jag älskar den!!

• *Tjorven*

Hur betalar ni på de här sidorna? Använder ni Pay Pal...eller hur gör ni?

/*Tjorven*

Svar på tråden Stämpeltråden!