• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Druvan

Det är faktiskt en riktigt häftig tråd det här och det blir det ju så klart inte om ingen vågar skriva något, det har du så rätt i. Och Bellis, du är absolut inte tjatig, jag blir jätteglad av dina inlägg.

• Johanna = en lat kock

det finns ju massor med olika toner av guld - så det skiljer säkert men det gör det ju på andra märken oxå ;)

• Druvan

Johanna, tack. Det är klart att det är så, tänkte inte på det faktiskt. Tillfälligt hjärnsläpp tror jag

• Hestia

FinaStina - Jag frågade Lisa på InkyWings, och hon sade att hon brukar klippa hål i de stämplarna som gör sådär!

Druvan - Jag har några stora dynor, och den enda fördelen jag kan komma på är att det går snabbare att färga in stora motiv...

Jag tar också en liten paus i pluggningen... :D
    Jag har skrivit upp mig på Addictedtorubberstamps nyhetsbrev och fick ett idag - och i det har de album (för scrapbooking) på rea - och de har ungefär samma mönster som min brudklänning!!! Det är ju gjutet att jag skall köpa ett sådant! :D De har rea till den 19e, hoppas jag får lite pengar innan dess så kan jag beställa någon annan stämpel också! :D
    Om ni vill se albumen så är det Magenta som gör dem! De kostar bara 19 dollar!!! Vill köpa NU så att de inte tar slut!!!

• Bellis

Jag hade en liten kub guld av märket Inkit, men den gillade inte jag... den gav för mycket blöt färg på stämpeln, och själva trycket blev mörkt på nåt sätt. Den var liksom inte så reflekterande som jag vill ha guldet! Sen så blev det efter nån dag mer och mer som en fet rand vid sidan av själva färgen!!! Urfult!

Jag investerade i en Versacube guld istället, som nån här var nöjd med! Och den gillar jag! Den andra guldkuben är kvar i livet kan jag berätta, men jag fnyser mest åt den de få gånger jag behöver titta på den... som nu till exempel, ligger den bredvid och är ful -jag var ju tvungen att kolla vad den hette...

Druvan - det är mycket trevligt att kunna glädja människor med min galenskap! :) Förvånande, men glädjande och värmande!

• Bellis

Nu ska jag tanka över min bild på Det Nyaste Alstret, mer känt som "Blubbblubb"

Återkommer straxt! ;)

• Hestia

Förresten tycker inte jag att min stora Brilliance i vitt är någe bra - någon som tycker samma sak??

• Bellis

Jag tycker att en del färger faktiskt är lite väl blaskiga.... ska man satsa på nån annan slags dyna då, än versacube? Jag tycker liksom att vitt ska bli vitt och inte seethrough-vitt.......

Nu har jag laddat upp mitt nya kort, samt en chalkad groda!

Ni har adressen va?

• Johanna = en lat kock

njae - sitter på en annan dator så jag orkar inte leta (det räcker med ditt användarnamn)

• Bellis

Sånt här kan inte jag, så det är bra att du vägleder mig Johanna! *suck* bellis_2004 ska det nog vara...!

Det är ett litet fönsterkort.... har ni handlat plastfilm än!?

Svar på tråden Stämpeltråden!