• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Men oj!! Jag som varit jätteavis på dig just för papperstillgången...? Jag har hela tiden tänkt väsande att du har en helt makalös tillgång på just papper av all världens urval!

Du är ju hemtam där, men tror du inte att det kan finnas nåt speciellt område i staden som har just papper? Jag trodde man dekorerade mycket med papper "där" *säger bellis och drar snabbt hela Asien över samma kam... eller kant eller vad det nu heter*

• Bellis

Jag har varit ledig idag, och är ledig imorrn också! När jag jobbar så börjar jag inte förrän 10. Men så tycker jag också att det är så kul att hålla på och grejja med alla grejjer...... Jag är en kvällsmänniska och tyvärr är det då jag kommer igång som bäst med alla projekt!

• Nojsan

Jaha då fattar jag Jag är också kvällsmäniska och kan komma på de mest otroliga projekt just när jag skall gå & lägga mig... Fast nu är det ju morron här!

Jag vet, det är helt sjukt att man inte hittar bra papper här! Jag har ju inte bott I Shanghai hela tiden utan i en mindre stad, men där fanns inte heller nån bra pappershandel eller "distrikt". Annars är det ju mycket så här, att allt är indelat i distrikt där liknande saker säljs. Fast SÅ hemtam är jag ju inte - jag kan faktiskt ha missat pappersdistriktet...

• Nojsan

Nähä, nu skall jag sätta igång med att inreda vårt (mest mitt!) lilla kontor där jag skall ha en egen pysselhörna för alla stämplar, tyger, papper och pennor

• Bellis

Det låter som kul inredning! :) Jag måste nog sova nu.... är trött efter all surpris idag.... Visst är väl "surpris" ett riktigt fjantigt ord när man uttalar det som fina svenska tanter gör? "surpriiiiiis"

Vi åker den 10e februari!! Tjehooo! Sambon drömmer väl om kameler, färgranna fiskar och gubbar i fez nu..... Det heter väl så? Eller är det nån annan hatt kanske...?

Gu´ va jag är trött.

Nattis Nojsan!!!

• Nojsan

Nattis nattis Bellis, alldeles för sent... Har fixat i kontoret nu och det blir sååå bra. Har ett alldeles eget skrivbord med sex lådor; en för stämplar, en för papper, en för pennor och klistriga saker osv osv... Sen har jag ett sideboard med skärmaskinen praktiskt uppställd. Åååå det är så trevligt, så trevligt! Skall sitta och eh... plugga egentligen, fast mer sugen på korttillverkning, heeela dagen.

Hörs snart alla stämplare! /Nojsan

• FinaStina

Johanna, vilken bra idé att använda håltången istället! För jag var rädd att jag skulle slinta med kniven och förstöra den, med håltången är det ju lättare att sikta rätt. Det måste jag göra när jag kommer hem idag. Nej förresten ikväll börjar silversmideskursen får göra det en annan dag.

Bellis, va kul att höra att det blev så lyckat med reseöveraskningen! Och va kul att din pappa hade köpt så fina stämplar och stämpelgrejer till dig!

• FinaStina

Är det nån som har koll på hur länge det brukar dröja innnan InkyWings skickar sitt personliga bekräftelsemejl när man gjort en beställning?? Det står på hemsidan att hon varit sjuk så det kan ta lite längre tid än vanligt, men jag är så otålig. Vill ha mina stämplar nuuuuuuu.

• Druvan

God morgon på er tjejer
    Jag har en liten fråga angående stämpeldynor. Jag har köpt en stor svart dyna (Brilliance) och några små versa cubes. Jag hade först tänkt att köpa en vit och en brun Brilliance (stora dynor) på Impress för $8 st men sedan var jag inne på scrapbook-sidan som Johanna tipsade om (Scrapbook Utopia) och där kostade små versa cubes $1.79.

Det betyder ju att jag skulle få 4 färger där till lägre pris än 1 färg på Impress. Finns det någon nackdel med detta som jag helt har missat? Hur har ni andra gjort, har ni både stora och små dynor?

• Druvan

FinaStina
    Nu har ju jag bara beställt på Inky en gång men då fick jag bekräftelsemailet samma kväll som jag beställde.

Svar på tråden Stämpeltråden!