• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Jag brukar alltid vakna vid halv tio när jag är ledig, så jag blev helt chockad när klockan visade 11.45!!!!! Minns bara vagt att sambon pliktskyldigt tog sig upp vid 5-rappet i morse.... stackarn! Han hade ett viktigt jobbmöte idag, så han var lite speedad.

Och han skulle bara veeeeta vad som väntar EFTER jobbet idag! *fnissar vilt* Då är det nämligen dags för Avslöjning!! Ska ta med honom till Apollo och så ska vi "fråga lite om hur sista-minuten är, och om utflykterna och blabla" Sen ska jag säga "jamen vi kan ju åka till pyramiderna ena veckan och Luxor den andra? Och så håva upp bokningsnumret och säga att vi ska ta och ändra hans flygplansmat till vegetariskt!!!!!! *MOAHAHAHAHAHAAAAAAA*

Jag blir svettig bara vid tanken...

• Bellis

Tjorven - jag har för mig att jag såg ett rött papper med guldstänk i på augustart.com ....... vet inte om det var i flera röda nyanser och det är ju inte "metallic" ......

Man får sprida sina shopping-gracer rätt rejält faktiskt. Stämplar i Sverige är nog billigast på Inky och october. Och fina! Papper.... omönstrat på Augustart och Impress, mönstrat på Scraptastic.co.uk Chalks på Dreamcottage. Lite vagt ur huvudet sådär!

• *Tjorven*

Tack så mycket för den sammanfattninge bellis!

/*Tjorven* som nu försöker surfa på 6 olika sidor samtidigt för att kunna beställa så snabt som möjligt!

• Hestia

Tjorven - Det beror på vad du vill beställa! :)

Bellis - Missade hela ditt inlägg om chalks! :( Men nu har jag läst det!
    Åh, du MÅSTE komma och berätta för oss hur han tar avslöjandet!!!!

• Bellis

Hestia - amendetärjusjälvklart!!! Ni har ju peppat mig fram till det här! Särskilt DU gumman!

Chalks är kul! Måste ha en magenta-rosa också, men jag känner inte alls att jag behöver en hel sån där box längre faktiskt! Jag tror inte jag är riktigt pro-färgläggning i detalj, typ inkys saker... det är nog inte riktigt min stil... Akvarellerna jag köpte som grönis har jag bara använt till att måla bakgrunder med och sedan rivit bitar ur det.

blablabla. Kokar havregrynsgröt.

• Hestia

Blä, vad äckligt! :D
    När kom dina chalks, Bellis? När beställde du dem? (Vet att du skrev det, men orkar inte gå tillbaka)..
    Magentarosa - jag säger då det!! :D
    Mina akvarellpennor har det inte blivit så mycket med, men det veror nog mest på att jag inte har stämplar som funkar så bra att färglägga... Jag tycker ju om målarböcker och så! :)

• *Tjorven*

Hej Igen!

Sorry att jag är lite jobbig! (Men det är ert eget fel som lcokar med en så kulig tråd!:D)
    Nu undrar jag om det däringa pappret som ni köpt på CO, finns det att beställa därifrån oxå?

/Tjorviga *Tjorven*!

• Hestia

woooooooooooooohoooooooooo - dollarn står i 7.09!!!!! jag vill ha pengar!!!!

• Bellis

Nämen hörru Tjorven...! Nu har jag snabbt kollat Augustart, och det verkar ju inte finnas cardstock där. Det är ju bara(?) mulberry och bananpapper typ... Felåt.

Kolla på www.scraptastic.co.uk istället!! På "paper" *nähä*

Jag kan inga andra bra ställen. Men det kan Hestia och Johanna! :)

• Bellis

Tjorven - kollade just CO, och det finns!! Sök på "hobbypack" Då får du upp två olika. En packe helt i svart och en mixad!

Svar på tråden Stämpeltråden!