• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

FinaStina - Vad bra att du sade till!
    Jag köpte en universal settler från Making Memories, den har olika "spetsar", som man skruvar av och på beroende på vilken storlek man använder. Den är bra, tycker jag, fast å andra sidan har jag inget att jämföra med! :)

Det verkar bli en rejäl beställning vi lägger in! :)

• *Tjorven*

Hej tjejer!
    Nu har jag en fråga... Dom här chalksen, (hur man nu skriver i pluralis) har jag fattat det rätt när jag tror att man färglägger motiven med dom?
    Om det är så hur sitter det då sen? Smetas det inte ut om man tar på det? Ser ju mest ut som ögonskugga tycker jag :D

• Hestia

Tjorven - Ja, man kan färglägga motiv med dem, eller ha på kanten av kortet, och så. Men jag vet inte om det färgar av sig när man tar på det sedan - har inte fått mina än!
    Johanna vet nog, eller bellis, så vi får vänta tills de kommer tillbaka! :)

• *Tjorven*

Attans måsta jag vänta! Vart är dom då? :D

• Hestia

Tjorven - Japp! Väntan är jobbig... :(
    Bellis jobbar och Johanna opponerar på en uppsats!

• Bellis

Hej!! :)

Urläskigt, jag vaknade för en kvart sen.... snacka om mentalt trött.

Chalks var det ja! Tjorven (urhärligt nick, jag ler brett varje gång jag läser det! ) , jag är lite konstig så jag säger chalksen i pluralis best form.

Man får ta en bomullstuss och "plocka upp" färg med, sedan försiktigt "damma" /dutta med den på motivet (som först är stämplat med versamarkdyna) . Det sätter sig ganska rejält i pappret runt om motivet också, men jag tycker det ser snyggt ut! Jag tror att man kan ta en ögonskuggeapplikator och färglägga bara vissa partier i ett vanligt stämplat motiv också, men det har jag inte provat än...... Johanna vet nog!

De smetar sig inte efteråt. De starka färgerna verkar också sätta sig betydligt mer i pappret än de bleka, så man får vara försiktig med hur mycket man "plockar upp" !

Chalkade en groda i....... natt! Den blev jättefin! Blandade moss och lime. Just det - jag har för mig att jag läst att chalksen blir permanenta when heated.

Jag ska ta och lägga ut bilder på mina få tester av chalks...... om ett tag, jag måste äta en stor frukost nu!

Ses!

• Hestia

Haha, bellis skrev precis ett inlägg i en annan tråd, så nu väntar jag bara på att hon kommer hit och berättar om chalks!!!

• Bellis

Åh nu har jag varit häääääär! ;)

Jag är ledig idag, åh så skööööööönt!! Men jag har just sovit bort en 3, 4 timmar av dennna dag!? *gaaaaaah*

• Hestia

Ah, och jag som var helt säker på att du jobbade! Kände mig jätteduktig, gick upp vid halv tio!! :D

• *Tjorven*

Tackar för den beskrivningen Bellis!
    Nu har jag en fråga till!
    Vet ni vart jag kan få tag på snyggt vinrött papper, lite tjockare helst+
    Det får gärna var "metallic"
    Ska ha det till våra inbjudningar tror jag!
    Vart är bäst att beställa?
    har kollat på Hestias länkar nu och vill ha hur mycket som helst men jag måste ju begränsa mig :D
    Vart får man mest för pengarna?
    Eller vart är det bäst kvalla?

Svar på tråden Stämpeltråden!