• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Johanna = en lat kock

den luktar lite fönsterputs tycker jag

• Bellis

Min fönsterputs luktar definitivt inte så! Tyvärr!! För då kanske jag skulle putsa fönstren oftare...

Jag trodde inte att stämpelrengörare var så viktigt, men nu märker jag ju skillnaden - tidigare blev det ju inte tillnärmelsevis så rena stämplar som nu!

Niki - va kul! Måste läsa genast! :)

• Hestia

Min stämpelrengörare luktar inte heller så gott.. :(
    Bellis, vill du länka till just din CO skärare?

• Johanna = en lat kock

tydligen så går det att fylla på flaskorna med hälften vatten hälften fönsterputs ;)

• Bellis

Är det jag som har ett felaktigt luktsinne.... eller har vi olika sorter? Eller är det er det är fel på?

Länk till skärare...... ett augenblick!

Niki - tack för mailet!!! Skickade ett litet svar! :)

skärare var det ja...........

• Hestia

Jag har en annan sorts stämpelrengörare - och tyget har gått av där uppe, så jag fick sätta på eget med gummisnodd... Händer det er också, eller skall jag byta sort??

• *Tjorven*

Hej tjejer!
    Jag har nu läst de 10 senaste sidorna i er otroliga tråd! Jag har blivit helt fast i detta med stämpling utan att jag ens har prövat det, men på er verkar det vara så kul.

Jag undrar nu om någon av er kan lägga ut länkar till de sidor ni har handlat från...svenska och utländska. De fins säkert i tråden men jag orkar verkligen inte läsa igenom hela den ikväll (men jag kommer verkligen att göra det i morrn)

Tänkte att ni kanske har dom på favvoriter eller så.
    Om någon känner för att göra det så skulle jag vara er evigt tacksam:D

/ Lata Tjorven som inte orkar leta länkar själv

• Hestia

Utländska:
    (Kopierar från ett annat ställe dör jag skrivit om samma sak):
    Jag har även handlat stämplar utomlands ifrån.
    www.whichcrafts.co.uk har fina stämplar, och MASSOR, men är tyvärr
    lite dyrare. Ibland handlar jag ändå därifrån. Jag har ifrån England
    även handlat på www.katyscorner.org.uk/stamps.htm,
    www.happystampers.co.uk/ och www.scraptastic.co.uk (de sista
    har inga stämplar, men andra kort och scrapbookingsaker.
    Alla har varit mycket bra att handla ifrån, och man slipper
    orosmomentet med ev. tullavgift som när man handlar från USA.

Dollarn ligger dock så otroligt lågt just nu att jag i alla fall
    inte kan låta bli att handla ifrån USA (och har, ta i trä, inte åkt
    på tullavgift än så länge). Jar har då handlat ifrån Ebay, där det
    finns mycket fina stämplar, www.heartsintouch.com (ibland
    har de erbjudanden om gratis frakt, och det är då jag handlat),
    www.eyeletoutlet (som har många fina och billiga öljetter),
    www.dmarie.com (har mest scrapbookingsaker), och min favorit just
    nu: www.impressrubberstamps.com

Tänk också på att de svenska affärerna ibland beställer från
    utlandet (det är dyrare än att själv beställa därifrån, men man
    slipper den tiden det tar att göra det).

• Bellis

Jag kan inte länka........ *kass bellis*

Men på COs sida, sök på "skärmaskin". Sen klickar ni på "skärmaskin med rullkniv". Det är den för 298:- , på bilden är det den som är i mitten. Den har en skärlängd på 32 cm.

Urbra!! När man börjar skära så klämmer en plastskiva fast pappret så att det ligger helt stilla. Du kan mäta hur långt du vill skära, grader och dylikt. Jag tror dock att de höjt priset nu efter nyår... jag har för mig att min kostade 260nånting.

Svar på tråden Stämpeltråden!