• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • fröken Ur

Jag var lite otydlig - allnightmedia hade precis _stilen_ som jag var ute efter, men någon exakt stämpel kunde jag inte bestämma mig för.

Jag skulle kunna tänka mig bokstaven W med ornament. Tyvärr fanns den inte på allnightmedia. Annars skulle jag bli jätteglad för en pion eller en kaprifol, men det hittade jag inte heller.

Men jag är jätteglad för länkarna, de satte verkligen igång min inspiration!

*letar vidare*

• Hestia

Ja, det fungerade ju inte så bra... Skall bli spännande att se om Johanna och jag visar samma stämpel! :)

Anita's Art Stamps, också på addictedtorubberstamps.com har ett helt alfabet som ser ut så, men det är väldigt dyrt... :(

• Bellis

Hestia - "råkar" !!!!!!!!! HAHAHAHAHAHA!

Ehum. Ska kolla det där med Impress, för jag tror du beställde före mig.... men mail därifrån har jag ivarje fall fått!

Niki - jag beställde solar, vita moln (båda kom tyvärr i större strl än vad det skulle vara) , bruna vovvar, mintgröna fiskar......eeeeh... gula nallar, röda ballonger, frogs, rosa karameller och guld-gifts!

Jag har använt guld-giftsen mest (som små paket med rosett på, "brass-gift" ) Fiskarna och grodorna är sötast! Fiskarna är jag läskigt nöjd med -trots att jag faktiskt inte använt en endaste än!! Ska köpa "snäckskal" nån gång också..... men inte nu.

• Hestia

Johanna, förresten, tusen tack för att du hittade den sidan! Jag tycker den är underbar!!!

• Hestia

Bellis - Tja, gör maken ingen research får han ju ta det som jag föreslår... :D

Vad synd att det blev fel storlek på dina eyelets! Gjorde jag fel???

• fröken Ur

Tack snälla ni för hjälpen!

Måste jobba nu men jag ska leta mer imorgon - hade ingen aning om att det fanns så mycket! Nu blir det plötsligt mycket svårare att bestämma sig...

• Johanna = en lat kock

addicted menar du?

Svar på tråden Stämpeltråden!