• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • isis

är det scraptastic .com? Jag vill ha fina mönstrade papper, verkar inte finnas i sverige..

Jag använder 30x30 till scrapping men om du inte gör det kommer du nog inte ångra dig alls...

Vi får väl ta å deppa lite ihop istället då :( Tråkigt att du inte hitta några jobb, du är dock inte ensam *sucka*

• Jasmi

Tycker jag låter som en bra ide Bellis....A4 är väl max storlek att använda om du inte scrappar förståsssss

• Niki

Bellis gumman- tråkigt att höra att du är nere just nu, men det kommer att bli bättre. Snart åker ni på semester (förresten, vad fint kortet blev) och sen när du kommer tillbaks, brun, fräsch och utvilad så kommer det nog att lösa sig med jobbet också. Vad är ditt drömjobb? (Så kan vi andra väl hojta till om vi hör talas om något ledigt sådant).
    Klipp till pappret bara, du kan ju alltid köpa mer . Kul att höra att dreamcottage speedat upp sig lite för jag beställde några chalks från dem för ett par dagar sedan (ångrar att jag inte köpte moss dock)

• Bellis

Kram på er!! :)

Isis - ja, det är scraptastic.co.uk! Kolla in deras "sale" , längst till höger! Det börjar tunna ut lite nu, men det finns fortfarande mycket att välja mellan! De tar bara betalt för portot, och högst £0.75 i packning (om det behövs en speciell låda). Jag tyckte det kändes jättesmidigt att handla därifrån! De har MASSOR av annat mönstrat papper också!!!! Förresten! Menar du att du inte hittade nåt i Stenungsund??? Vad trist....

Själv har jag ögonen på ett halvtransparent pärlemo-EP från Reprint som jag såg i grannbutiken på jobbet..... *suck, jag kan inte handla mer nu* Men det är jääääättefint...

Jag klipper pappret! Jag är faktiskt inte det minsta sugen på att scrappa...

Kram!

• jajjan

Ok...JAG hajjar inte.
    JAg är ifs en riktig "pysselgumma" så jag borde faktiskt läsa igenom denna tråd...*PHEU*
    MEN det jag vill komma till var:
    Vad gör ni förrutom bröllopsinbjudningar och annat bröllops donande med dessa stämplingar?
    Jag kan ju ana att ni kommer sitta och embrossa inbjudningskort till era barns kalas sen...
    Nåja, kul verkar det vara ivf!

• Bellis

jajjan - tja du... jag gör inte en endaste bröllopsinbjudan faktiskt! Jag tror att nån av de andra gör det, men är inte riktigt säker....

Jag kan ju också säga att ungefär tre dagar innan jag startade den här tråden, så ställde jag EXAKT samma fråga som du till några som nämde detta med stämpling i en annan tråd! Jag fattade ingenting!!! Men så fick jag se på en tjejs inlagda bilder på det hon gjort, och jag blev jätteimpad och intresserad!

Fråga mig inte hur, men sedan dess har jag varit helt såld på det här!! Det är hur kul som helst!

Efter att ha gjort julkort hela december så blev jag lite orolig över vad jag skulle göra härnäst, men det löste sig -nu har det blivit födelsedagskort, jagtänkerpådigkort och liknande, och nu närmar sig Valentine och sen kommer ju påsken och sen...... Och jag är helt säker på att jag kommer sitta och göra våra inbjudningskort till bröllopet när den dagen äntligen kommer! :)

• Johanna = en lat kock

Jajjan
    jag gör kort till allt möjligt och omöjligt och lite scrappande av fotoalbum (har precis börjat)

har inga ungar och bröllopet var i somras (snart ½år! :D) så jag gör inte sånt nu.... skulle ngn be mej om att göra det så skulle det vara jätteroligt!

• jajjan

Jag tror jag ska forska i detta, låter kul ju!!

• Jasmi

Alltså...jag gör ju bara kort för att jag tycker att det är skoj...jag måste inte ha en anledning för att göra ett....mer än att det är roligt förstås.

• Bellis

Jasmi

Nä precis!! Det bara "blir" kort, utan anledning alls! Det ju så kul med allt runt om också! Kolla efter miljarders med papper, inkpads, EP, glitter, punches, pluppar och grunkor och pryttlar!!

Men nu har jag faktiskt lite sorg över att jag inte gjort nåt kort ikväll.... var ju tvungen att läsa igenom varenda sid-sate på platsbanken ju...! Orkar INTE vara uppe till 02 ikväll igen och pyssla!

Eller.....? *bellis flinar och klipper med ögonen*

Svar på tråden Stämpeltråden!