• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • isis

Haha!! Jag har läst ikapp er! Hoppas verkligen inte att ni hinner skriva en massa nya medans jag sover!

• isis

Johanna - Vilken bra ide med papperslera! Får man apa efter? :) ;)

Jag måste shoppa papper nu, ska man kanske göra det på nätet istället...*tänka*

Bellis - Dina kort är ju jättefina! :) Du är en duktig tös du!

Någo som har idé´till ett "grattis på eran 60 åriga bröllopsdag" kort?

• FinaStina

Isis jag är helt insnöad på alla hjärtans dag kort (ska "tävla" mot Hestia i Yahoogruppen Kortmakarna!!!) och det blir nog rosor och hjärtan och rosa papper i olika nyanser det är nog det jag förknippar med "kärlekskort". Fast om man har en fin stämpel på ett lite gammaldags bröllopspar och en ros oxå kanske det passar bättre. Vore snyggt på ett äggskalsfärgat papper.

Det här är det värsta. Nu har jag stämplar som passar jul. Sen ska man göra ett födelsedagskort då måste man köpa födelsedagsstämplar och sen ska man göra ett alla hjärtansdag kort då måste man ha söta hjärtiga stämplar. Och när ett år har gått och man skaffat alla händelsers stämplar så kommer det ju ut nya stämplar och då måste man ju ha dom för man kan ju inte göra likadana kort som förra året. Dom har allt tänkt ut det här bra stämpeltillverkarna!!

2 timmar sen får jag gå hem och kan göra min beställning på Impress.

• FinaStina

60 årig bröllopsdag förresten, det är inte dåligt det!! Och jag kom att tänka på vad var fint för länge sen? Var inte spets en sån grej mormor/mamma osv gjorde och sydde fast på örngott mm och la i brudkistan!? Varför inte sätta lite spets på kortet? Man skulle ju kunna klippa vellum så det liknar spets oxå och så kan man ju köpa Fiskars kantstans som heter lace och göra pappersspets. Och så kan man och så kan man och så kan man ju surfa på BT och skriva om spets istället för att jobba...

• Hestia

FinaStina - Vad kul med lite konkurrens!!! Men hur visste du att jag tävlar? (trodde det var anonymt!)
    Visst är det smart tänkt! Plus att du hela tiden måste köpa lite stämplar som passar året runt! :D

Jag köpte en kotte på Panduro idag för 20 kr, och 10 m grönt lite genomskinligt band för 24 kr.

Det var dagens fynd! :D

• Johanna = en lat kock

någon här?
    har tröttnat på att glo på TV nu...

• Bellis

Halloj mina sköna hönor!

Nu är jag tebaks. Det blev lite mycket för mig igår, kände jag. Blev plötsligt JÄTTEtrött vid halvfem-tiden och sov faktiskt en skvätt på 2,5 timme! Jag ogillar att sova "en stund på soffan" för jag är alltid alldeles sänkt efteråt. så även igår. Blev piggare efter kvällsmaten, men så kände jag att jag inte orkade sitta och pyssla bredvid en högt surrande pc (ingen kåpa för tillfället) , så jag pysslade i tystnad istället!

Gjorde mitt livs första shakerkort! Ni som inte provat än - SPRING OCH KÖP VAD SOM BEHÖVS -DET VAR URKUL!! Som resultat av min empiriska studie följer här några DOs & DON´Ts...

* När du ska skära ut rutan, skär då alltid så att du har linjalen el dyl på den yta som ska vara kvar.... det gjorde inte jag först, utan lyckades skära ett snitt i ramen. Blev vansinnig, men täckte det med guldsilkespapper eftersom jag vägrade börja om från början.

* Lägg inte i för mycket glitter.... särskilt inte storflagigt, statiskt. Det gjorde jag, och kan berätta att den högen fortfarande ligger kvar på samma j*vla ställe fortfarande -dvs mitt över min stämplade text.

* Pyssla inte med kortet mitt i natten. Det är väldigt lätt att bli galen när man provar sitt nyaste EP och det inte alls ser ut som man trott... sambon uppskattar nog inte heller att värmepickan (DIN bäste vän) går loss mer än en gång efter bedtime.

I övrigt blev kortet JÄTTEfint, verkligen! Använde min nya Versamarkdyna för första gången, hur snyggt som helst ju! Ska ta och tanka över en bild på kortet inom en stund -måste visa!

Men, jag VÄGRAR att göra om det....så snälla ni -hur i hela fridaste värden får jag glitterh*llvetet att bli o-statiskt och s.a.s trilla ner till det andra pyntet i rutan, nämligen korallsanden och pytteglaspärlorna????

Uj. Orkar ni verkligen läsa mina långa inlägg?? Och GUD va söta ni är som märkte att jag var "borta" igår kväll! Det värmer ska ni veta tjejer! :) *krama hårt*

• Bellis

Åh!!!! Och vet ni, vet ni, VET NI?!?!?!? När gjorde Bellis sin beställning hos Vår Favorit Dreamcottage??? Jo, kl 01.39 den 7/1. Och vad tror ni låg bland posten IDAG????? Johohoooo-då! Paketet från Dreamcottage!!! Visserligen var mitt alfabet och den eviga svarta dynan restade, men de skulle komma i mitten av nästa vecka!

Undrar om hon slänger med enamelet då.....
    Jag är chockad.

• Johanna = en lat kock

bellis dina inlägg är alltid helt underbara att läsa :D

tyvärr har jag ingen lösning på hur du ska få glittret ostatiskt :(

• Hestia

Bellis - WOW!!! Kanske Pauline är inne och läser här? ;) Hoppas mitt kommer lika snabbt!!! :D
    Vet inte heller hur du skall få det mindre statiskt, men ladda upp det nu - vi vill seeee!!!

Svar på tråden Stämpeltråden!