• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Jag får prova med nån smart potatismjölsattack.....

Har varit inne på Octoberstamps en stund och dreglat över deras stämplar som jag vill ha........ mina absoluta favoriter just nu är jultrio, julrader, god jul granar, titt ut, tistel, blomma i vas och höstblomma. De hamnar på listan av motiv som jag bara MÅSTE ha! Undrar bara när jag har råd... men om jag sprider ut dem över några månader så!

• Johanna = en lat kock

såg ni förresten att de har fri frakt på stämplar även internationellt (om man handlar för mer än 5 dollar)

• Bellis

Johanna - jag är för trött för att kolla ikväll...... otroligt va?! :)

Hestia - jag har mailat dig ang det där msn-grunkset när BT är nere. Jag har inget sånt, men du fick min andra mail-adress i varje fall!

Kram på er alla! Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig. *zzzzzzzz*

• Hestia

Hej igen!
    Jag borde verkligen gå och lägga mig, men gör det inte! :D
    Bellis - fick ditt mail, och har svarat!
    Och en vanlig tygpåse med potatismjöl borde funka!!

Usch ja, vad man vill ha stämplar! Tänkte ta och skriva en önskelista från Octoberstamps (det är där de har finast svenska stämplar, tycker jag), så kan maken beställa när han har lust!! (som om det NÅGONSIN kommer att hända!!) :D :D

Johanna - Kollar in din länk nu! Fri frakt är bra!!!

• isis

Har du testat med potatismjöl än Bellis?

Nu ska jag åka till Stenungsund :D
    Ha en bra dag på er!

• ma2004

Hej!

Hoppas på att kunna få nå´t tips från er.. jag ska göra inbjudningskort och har provstämplat lite, men jag papperet suger inte åt sig stämpeln. Vet ni nå´t man kan göra för att stämpeln ska fastna på papperet eller är det så att jag får köpa nå´t annat papper?

• Hestia

ma2004 - Hm, det problemet har jag aldrig råkat ut för! Vilken sorts dyna använder du?
    Jag skulle nog tippa på att det är pappret som är lite konstigt (är det vanligt papper?). Jag har köpt papper som suger åt sig alldeles för myccket färg, och det är också hopplöst!!

• Johanna = en lat kock

ma 2004

om det är ett väldigt blankt eller oporöst papper kan det ibland krävas att man embosserar med transparent puöver över för att få det att sitta

andra gånger räcker det att blåsa lite med en varmnluftspistol eller hårtorken

• Johanna = en lat kock

tippar på att det är billigare att embossera (en liten burk ca 50kr) jämfört med att köpa nytt papper till inbjudningarna ;)

dessutom tillför det en ny dimension eftersom trycket då blir taktilt

Svar på tråden Stämpeltråden!