• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • FinaStina

Jag handlade en borderpunch flower, ribbon med "love", en stämpel med två hjärtan/blommor som lutar sig mot varandra, detaljsax, liquid pearls, visitkort i trä, vellumtejp och några små speglar istället för bradsen. Jag hoppas att det fungerar bra att handla därifrån med porto, skatt och sånt för det finns ju massor av fina saker där! Men nu har jag hadlat en del så nu får jag lugna ner mig lite tror jag.

• Hestia

FinaStina - Men hur coolt är det inte med visitkort i trä???

• Johanna = en lat kock

undrar om man inte kan hitta faner hräi sverige (gissningsvis i större ark)

• Niki

Hoppas helgen har varit bra! Hörrni, ska vi inte beställa öljetter snart? *skäms* över mitt beroende*
    Jag precis börjat med torrembossing också, oOJOJOJOJ vad kul det är!! Rekommenderas varmt till er som inte prövat . Ytterligare en grej att bli biten på .
    Nu har jag äntligen fått en värmefön, min mamma hade köpt en till mig i fredags - tydligen hade sambon klagat på att tvingdes äta rostat bröd med embossingpulver på . Tänk vad mammor kan vara bra att ha även när man är vuxen .

• Hestia

Niki - Vad gulligt av din mamma! :)
    Jovisst, vi kan beställa öljetter! Än så länge är det inte så många som har svarat, men jag kan mail ut igen!

• Hestia

Så - nu har jag mailat ut till alla er som sagt att ni varit intresserade av att beställa öljetter!
    Om ni inte fått mail så hojta till!!

• fröken Ur

Hörni stämpeltjejer, får jag be er om hjälp?

Jag funderar på att stämpla våra inbjudningskort och letar efter en stämpel med någon form av "slinger-mönster", typ lite jugend-stil om ni förstår vad jag menar. Själva stämpeln får gärna vara i fyrkantig form ( om man nu kan tänka sig slingermönster i form av en fyrkant... ) Hestia, du hade något i den stilen på ett kort på din hemsida - vet du var jag kan få tag på liknande?

Har kollat octoberstamps + inkywings hemsidor men inte hittat det jag söker.

Finns det någon som vill hjälpa mig?

• Johanna = en lat kock

stilen allstå...

Svar på tråden Stämpeltråden!