• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • fröken Ur

Tack snälla Hestia!

Jättefina stämplar hittade jag. Men det verkar inte som om allnightmedia säljer via nätet utanför USA och Canada. Synd, för dom hade precis det jag var ute efter.

• fröken Ur

Tack även till Johanna!

En fråga till: hur översätter man 1" till centimeter? Antar att " står för inch, eller?

• Johanna = en lat kock

kan du inte visa vad du är ute efter så kan vi hjälpas åt att leta

• fröken Ur

Alltså, jag menar, hur lång är en inch? Om " är inch alltså, annars vill jag gärna veta vad " betyder.

• Bellis

Hej!!

Hestia - tack SÅÅÅÅ mycket för blommorna!! :) Sött! :)

Har nyss kommit hem, och har en fruktansvärd huvudvärk..... Brukar inte gnälla över huvudvärk, men idag känns det verkligen som att huvudet är på väg att sprängas i tremiljarders delar. Det har ju varit lite jobbigt nu ett par dagar, så det är säkert därför. Nu har jag i varje fall petat i mig en stark ipren, och sambon försöker övertala mig att lägga mig på sängen en stund... men det vill inte jag - jag vill pyssla!!

Angående Impress - jag såg att de drog summan från mitt konto redan dagen efter min beställning. Jag antar att det var de i varje fall... Sen så fick jag ett mail från dem häromdagen, där de frågade om de hade rätt skriven adress till mig! Jättebra att de kollar ju, vi med alla prickar och annnorlunda adresser jämfört med USA! Har dock inte sett eller hört att de ska höra av sig ang frakt -det stod en hänvisning till "posten" där man kunde kolla deras priser...

• Hestia

fröekn Ur - Ja, tyvärr säljer de inte stämplarna hit, men de finns att köpa på andra ställen! Visa bara vilka du vill ha! :)

Japp, " är inch, det är 2.54 cm!

• Niki

Tack för mailet Hestia - sitter och försöker välja nen det är SÅ svårt. Vill ju ha allt .
    Ni som beställde förra gången, vilka var ni mest nöjda med i "verkligheten", vilka "måste man ha" och allt sånt?

*stirrig*

• Hestia

Bellis - Beställde inte du efter mig?? :( :(

Jag är i alla fall glad, för maken och jag har bestämt att vi skall åka till England (Cotswolds) en vecka på semester i sommar. Och där "råkar" det finns två scrapbookingaffärer och en stämpelaffär!!!

• Hestia

Niki - Jag beställde lite olika "vanliga" runda i olika färger, silvriga stjärnor, röda hjärtan och svarta noter. Jag är nöjd med allt, men skall beställa fler vanliga - de är de som tar slut snabbast hos mig! :)

• Hestia

Bellis - Kollade precis, och jag skrev min adress utan åäö - hoppas det är därför de inte mailat! :)
    Jag kollade, och ca 700 kr är dragna från mitt konto - hoppas lite av det är Impress!!

Svar på tråden Stämpeltråden!