• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • ma2004

Tack för tipsen.. jag ska nog börja med att testa att värma det lite med hårtork och se hur det blir.. Pappret påminner mycket om akvarellpappers-kvalitet. Ett tag funderade jag på om man skulle testa att spraya fixeringsspray på..

Tack än en gång..

• Hestia

ma2004 - Hm, akvarellpapper går väldigt bra att embossa på! Undrar om de har preparerat ytan på något sätt?
    Hoppas det går med hårfönen!!

• Johanna = en lat kock

tjejer!

Idag var jag och hämtade paket som kom från USA igårkväll efter 17.00 (underlig tid)

4 st jätteplattor med stämplar! ca 22 x35 cm... och på en av dem var det bara 2! stämplar -snacka om jättar! och på en av plattorna var det en massa alfabet

4 nummer av memory makers och ett av simple scrapbooks - jag vet att jag borde läsa Kotler och marknadsföring men det här är ju mycket roligare!

• Bellis

Halloj tjejjer!

Är helt slut efter ännu en dag på mitt förhatliga jobb.... jag vantrivs ganska rejält, och vissa perioder tär det mer i själen än andra...

Kan berätta att jag just provat chalksen jag fick från Dreamcottage! :) Jag har dustat/gnott lite med en bomullspad på ett vanligt vitt papper för att se hur de funkar.... det är lätt att få upp för mkt färg, och om man duttar lite på pappret först och gnor sedan, så blir det nog bäst resultat! Grått och "moss" får man ta på betydligt mer av för att få färg, medan lime och lavendel är tvärtom! Lavendel tyckte jag var alldeles för lys-blå, jag trodde det skulle vara mer rosa i. Men jag införskaffar nog en "magenta" senare!

Provade även att versamarka och sedan dusta med chalks på trycket -det kändes riktigt läckert! Men jag måste nog öva mer...

Tänkte prova mina nya EP också -kanske redan ikväll! :)

Jag är fortfarande imponerad över att Dreamcottage-grejjerna kom så otroligt snabbt! Jättekul! Och så mailade ju för att fråga om enamelet kunde åka med i paketet -men det var ju försent. Då erbjöd sig Pauline att skicka det mot 10:- i porto! Jag tackade naturligtvis ja, och så idag hade jag fått ett mail om att hon naturligtvis skickar det tillsammans med mina restade grejjer i nästa vecka! Hur bra som helst ju!

Jag ska försöka mig på potatismjölet nu...... men vad fasiken ska jag lägga det i....? Bra förslag från er alla, men jag har inget sånt..

• Bellis

Isis förresten!

Blev det nåt shoppat i Stenungsund??? (Duuh... )Jag är riktigt sur över att jag inte kan "svänga förbi" där..... *morr*

• Johanna = en lat kock

Visst är det roligt när det kommer nya grejer Bellis :D

trist att du inte trivs med jobbet gumman...

är just nu inte alltför förtjust i min utblidning :( det är så vanslinnigt trist att bara sitta på en stol och plugga hela dagarna...

• Johanna = en lat kock

hihi matpeppningstråd nr 2 startade 41 dagar före oss och de har 1000 inlägg mindre :D vi leder rätt stort härinne va?

• Bellis

Jahadå! :) Vi är längst här!

Undrar vad Patrik och "de andra" tycker... *fniss* Jag tror de tycker att det är roligt med ett riktigt levande forum/community där sådana saker som träning, kosthållning och pyssel diskuteras frekvent! Men man undrar ju hur långa vi får bli.... om vi blir tids-stoppade eller längd-stoppade s.a.s.

Jag ska ta och lusläsa Platsbanken nu för att se om det inte finns nåt bra jobb till mig! *suck* Kan ju inte bara slösa bort dryga 5 års studier.....

• isis

Bellis - Vad är du utbildad till?
    Nää... jag köpte faktiskt inget i Stenungsund, däremot när jag kom hem :D Nu var det kanske lite utplockat efter rean men annars tyckte jag inte alls dem hade så bra utbud, men jag kankse är kräsen? Dem hade ju en hel del omonterat, men jag tyckte dem var ruskigt dyra (jämfört med usa och nätet).

Köpte senaste nummret av Memory Makers, hem hem å scrappa! :D :D Bäst av allt är att min sambo bestämt sig för att finansiera allt! *lycklig* Ska shoppa jäääärnet!

Fick ett jätte utbrott här hemma nyss... så om bellis har lust kan inte den goa tjejen skriva ett sånt där härligt inlägg så man blir lite glader *blinka blinka*

• Bellis

Oj Isis! Sätter du sån tilltro till lilla mig? Jag hoppas ditt utbrott inte var allt för allvarligt!

Idag känner jag mig som en stor looser, tyvärr. Jippi, ännu en nerperiod! Jag följer Nikis exempel och skriver ett litet mail till er istället för här.....

Ska nog ta och försöka mig på en kreativ stund med kortmakning..... hittade bara ett enda tänkbart jobb på hela platsbanken - kursadministratör på Lärarhögskolan. Och det ligger bara inom "kan vara intressant-kategorin" . *suck*

Köpte ju en bunt mönstrade papper på Scraptastic för en tid sedan. De är 12x12 inch stora, och nu funderar jag på att skära ner dem till 1 a4 + "stuv" , för att få in dem i min papperspärm jag fixade häromdagen. Kommer jag att ångra det tror ni? Nä, det gör jag väl inte? Jag har mycket svårt att tro att jag nånsin behöver mönstrad pappersyta större än ett a4!? Som det är nu, så ligger de bara i sin ziplockpåse och är alldeles..... alldeles stora! Det är ju ändå "bara" effektpapper, menar jag!

Svar på tråden Stämpeltråden!