• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Inte jag heller... :(
    Men Bellis, skulle du inte köpa ett sådan stämpelkub med en tekopp på?

• FinaStina

Jag är inne i "shoppa-stämpelgrejer-som-en-galning" period så jag menar verkligen ALLT!!!

Jag var i Stockholm under jul och jag åkte in till G:a Stan för att just titta på vad Ljunggrens hade. Men dom hade stängt tom 7 jan... Men det såg verkligen ut att vara en trevlig butik! För kika in där nästa gång jag är i stan.

• Hestia

FinaStina - Det kanske var tur det då! ;)

• FinaStina

Hestia, det var nog en himla tur! Håller just på att se vilka eyelets jag vill ha. Just nu är listan lång, men jag får nog besanna mig lite.

• Johanna = en lat kock

fiastina - har nte alla såna perioder?

hade en i början av december och får fortfarande hem gjejer ;)

(väntar bla på några mässingsschabloner - de saknade en i lager )

• Hestia

FinaStina - Det är svårt med eyeletsen - de är så billiga att man tar en massa, men sen när man adderar ihop... :(

Johanna - Var har du beställt schablonerna ifrån?

• Niki

Johanna-jag är på jakt efter mässingschabloner, var hittar du dina? Har bestämt mig för att köpa 2 från witchcraft (efter lite uppmuntran från Hestia - tack gumman), men för framtiden....
    Hmmm, just Bellis skärmaskin är slut på CO i Gallerian (Sthlm) och de visst naturligtvis inte när de ska få in den igen. Ska man köpa över nätet? Kostar lite extra. Måste ju ha råd att köpa öljetter, lurar som en gamnmagädda på vad jag ska beställa . Töm inkorgen Hestia - listan kommer att bli lång .

• Bellis

FinaStina - det låter som en helt underbar period, tycker jag!!!!

Hestia - den hade jag glömt. Men jag undrar jag.... har för mig att de var rätt så himla dyra de där kuberna.... typ nästan 100:- eller så. Sen så kan det vara så att jag ändrat smak sedan jag var där första (enda) gången! Jag kanske hittar massor som jag heltenkeltbaramåsteha! :)

Men jag behöver bara papper och kanske EP. Men jag BEHÖVER inget alls. Tror jag.

• Hestia

Niki - Du och FinaStina får tävla om vems lista som blir längst!! :D
    Och jag är jättenöjd med mina schabloner! :) Fast fler skulle inte var så dumt! :) Ett alfabet skulle vara bra att ha, känner jag!

• Johanna = en lat kock

schablonerna kommer från ebay (oftast skickar dem vad de har men det var en sm jag verkligen ville ha så jag bad dem vänta tills de fick in den igen)

Svar på tråden Stämpeltråden!