• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Hej på er!

Just hemkommen från ett låååångt tandläkarbesök *rys* , men så låg det ett stort kuvert med papper och band från Octoberstamps på dörrmattan - blev några watt gladare! :) Beställde grejjerna den 26/12 så jag har undrat lite var de tog vägen.... Jojo skulle nog tjäna på att ha ett konto där hon kan SE (typ på internet)att pengarna kommit in och från vem, istället för att vänta på en bokföringsavi... Men vad vet jag.

Hestia - gillar dit kala träd skarpt. Undrar om inte det kan bli inköpt nån gång i framtiden...

Men nu är jag intresserad av en grej, de vita änglakorten som Vår Kära Ellte har sist bland sina julkort -de med massa guld på- hur har dessa gjorts? Är det "enamel"? Hur gör man sånt? Det är ju jättesnyggt!

*viskar* Jag råkade slinka in på P n u o igår (jodå, det stavas så när man viskar) och där "slinker" man ju liksom aldrig ut igen, så det blev EN DEL..... *suck* Hade tänkt köpa en sån där mönsterplatta som man virar metalltråd till olika mönster på, men den var slut. Skulle köpa förvaringsburkar, men det fanns inte samma braiga som i katalogen. Köpte istället en evergreen versacube, pyttepyttepytte glaspärlor (och då menar jag pytte) , tunn tunn mörkblå ståltråd, tjockare champagne ståltråd, små silverklämmepärlor som jag tänkte bara ha typ en eller tre som dekoration på dessa trådar; samt två stuvbitar tyg. En midnattsblå med små guldhjärtan på och en cremevit med guldhandskrift på.

Gud vad jag babblar.

A just de, nu efter tandis så köpte jag ett gäng plastfickor till mina papper, samt ett paket barnstämpelpennor!

Kram!

• Hestia

Låter som bra inköp Bellis! Och något skall du ju ha för att du klarade av tandläkaren så bra!
    Har du länken till Elltes kort?

Jag pluggar inte så bra... ;)

• Bellis

Suck. Nu hade jag skrivit ett jätteroligt svar till dig Hestia, delvis på ITALIENSKA och allt.... också glömde jag att öppna ett nytt fönster när jag skulle kolla Elltes adress................. visst är jag blond, där kan jag inte säga emot. Det gick ut på att jag är säker på att du blir dottore ändå, och att jag lärt mig att de svarar "pronto" i telefonen. Och att jag lärt mig det av mitt favoritprogram Komissarie Montalbano......

Men här är adressen i varje fall!

f2.pg.photos.yahoo.com/ph/ternlinda/my_photos

• Hestia

Bellis - Gulle dig!!
    (Jag är också blond under mitt färgade hår - men säg det inte till någon! ;))
    Det ser ut att vara enamel!! Har du sådant? (det står på min önskelista)

Just nu håller jag på att kolla upp hur man blir läkare i USA... Tänkte att ajg kunde jobba typ halvtid där och tjäna en massa pengar och köpa stämpelgrejer... :D

• Bellis

Det var visst flera guldisar, som inte var vita med änglar - men alla är så himla fina! Julgranskulorna tex, och änglarna på tråd!

OCH. Nästa gång jag beställer från Impress, eller nåja NÅNGÅNG, så behöver jag en rulle med sånt där helt underbart Midori-band!! Och då fanns det nåt som man strödde på ett tryck och värmde det- och då blev det klistrigt så man kunde strö på glitter! Tyckte jag lät bra. Bara för er information alltså....

• Bellis

Sa´du flytte flecke lella?

Enamel har jag INTE. Är det sånt som man först tar på embossingbläck, sen doppar i enamelpulver -värmer -doppar igen -värmer- doppar en tredje gång -värmer- och sen....... har jag inte fattat vad man gör efter det.... Men jag har nog inte sett enamel nånstans, eller så har jag missat det.

• Bellis

Va tusan! Det var ju billigt med enamel..... 25.- på Vår Favorit Dreamcottage! Och jag som redan beställt därifrån. *bellis väser "typiskt" mellan tänderna*

Okej! Du pluggar. Jag gör kort.

• Hestia

Bellis - Nåja, pluggar _sådär_ ;)

Jag skulle jättegärna vilja flytta utomlands ett par år när jag är färdig, men USA är världens jobbigaste land... (Du måste göra femtioåtta prov för att kunna jobba som läkare där) - däremot kan jag flytta var som helst inom EU. :)

Japp, det är enamel! Kanske kan du maila Dreamcottage och se om du kan lägga till det, de har SÄKERT inte skickat iväg ditt paket än. :D

• Bellis

Mailade Dreamcottage *skrattar hysteriskt* , det lär ALDRIG funka!

Svar på tråden Stämpeltråden!