• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Den sidan blir man verkligen HELT hagalen av!!
    Hihi, nu lade min lillasyster upp bilder på sig i Hur ser ni ut-tråden! :)

• Nojsan

Gonatt tjejer! Antar att ni har gått och lagt er. Här är klockan 8 på morronen, så jag får vänta hela dagen tills ni vaknar. Då ses vi igen!!!

• Bellis

Nu ska jag sova! Beställde just från Impress!

Nattis! :)

• Nojsan

Ja visst är det nästan lite löjligt... ti hi! Var har du varit förresten, Ellte? Jag har inte vart här på hela julen men jag tyckte inte jag såg ditt namn på de senaste sidorna. Har bara kollat fyra fem sidor iofs, och det kanske bara motsvarar en halv dag i den här tråden...

• Nojsan

Hörrni! Jag har förresten glömt att dela med mig av mitt senaste supertips!!! Läste att ni provat allt från spisplattor till hårfönar och riktiga pikadoller till embossingen... Jag har ju inte köpt nån riktig pikka ännu så igår kom jag på den lysande idén att prova med plattången (keramik) och det var helt perfekt Liten, behändig, kan sättas i uttaget vid skrivbordet och ingen risk att bränna sig. Så fram med plattången om du har en - annars kan jag tänka mig att det går lika bra med en våffeltång! Bara den är tillräckligt varm.

Har även stämplat massor med suddgummin. Runda, hjärtformade, rektangulära... Perfekt till bakgrunder. Men det där har ni säkert redan prövat. Jag är ju supernybörjare - har gjort ungefär 10 kort sammanlagt...

• KUS

Behöver hjälp:
    Varför blir mina embosseringar gryniga?
    Ca 75% av trycker blir bra, men det blir alltid grynigt nånstanns...

Vad gör jag för fel???

• Johanna = en lat kock

kus

vårm någon sekund till på området som blir grynigt - det är oftast för att man värmt för lite som det grynar sig

om du inte har pistol så kan du ju pröva tipset med plattången

• KUS

Jag har en värmepistol. Hur nära ska man hålla?
    När man gör stämplar med mönster tycker jag att det är svårt att få bort överflödigt pulver i de små mellanrummen. Har ni något tips?

Runt om brukar jag använda en gammal ögonskuggsborste!

Tack för snabbt svar Johanna!

• FinaStina

KUS det beror på hur varm varmluftspistolen är och vilket pulver det är. Jag har ett blått svårsmält pulver då håller jag lite närmare (med risk att pappret bucklar sig) och mitt transparenta smälter hur fort som helst på 6-8 cm avstånd. Det är bara prova sig fram. Att vissa pulver blir gryniga kan oxå bero på stämpelfärgen. På tex VersaCube guld och silver har jag ett pulver som fäster dåligt. Men det skiljer oxå från pulver till pulver. Testa testa och testa.

För att få bort överflödigt pulver ger jag pappret en fingerknäpp på baksidan. Man kan knäppa rätt hårt utan pulvret lossnar från där det ska vara.

Svar på tråden Stämpeltråden!