• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Ska jag beställa tycker ni?

• Hestia

Bellis - Bazzil, tror jag, eller Bazill. Jag klippte ut och klistrade in ordet... ;)
    Ingen fara, jag stryker dig!

• Johanna = en lat kock

från och med nu heter det basiluskpapper :D:D:D
    passande för en blivande läkare kanske?

• Hestia

Ja, MASSOR skall jag ha!! Tror ni jag blir immun då?? ;)

• Bellis

Hallåååå, var tog ni vägen? Inte sova än va?

• Nojsan

Hej på er!! Nu är jag tillbaka efter julledigheten i Sverige. Det var såå skönt att vara hemma ett tag. Har köpt massor av stämplar och dynor. Utan att överdriva har jag nog spenderat närmare 3000 på två veckor - men säg inget till fästmannen. Han vet inte att det är SÅÅ dyrt... (Snacka om beroende - döljer hur mycket pengar som går åt... ) Ååh vad gärna jag hade velat prata med er andra stämpelgalna igår, men se då behagade inte mitt internet öppna BT Är det nån kvar??

Jag tror jag håller på att bli addicted. Stämplade hela dagen igår, drömde om det inatt och skall snart börja igen. Måste bara berätta hur glad jag blev när jag var ute på stan igår (Shanghai) och hittade en liten hörna med stämplar i ett varuhus!! Jag trodde jag drömde, för jag har ju bott här i nästan tre år utan att nånsin ha sett några stämplar nånstans Det var det där Santa Rosa märket (vet inte om de heter nåt riktigt, men de finns på Arkivet iaf). Sen fanns det stämpeldynor och gissa hur billiga dom var då? Versa mark (små) för 15 spänn, Brilliance för 55, Encore för 45. HELT OTROLIGT, allt annat importerat är svindyrt här!!

Nu skall jag stämpla hela dagen. Älskar det!

• Bellis

Nämen hallåsan Nojsan!!

Kul att du är tillbaka igen!!
    *viskar* jag har också spenderat nåt liknande..... men det är det ingen som veeet..... jag vågar inte räkna efter längre!

Kolla in vår senaste favorit på fina och riktigt billiga grejjer! www. impressrubberstamps. com De har också brilliancedynor för dryga 55:-!!!

Usch vad trött jag är nu.... ska lägga nån order eller två, sen blir det sängen...

Kul att du är här i varje fall!! :)

• Nojsan

Heeej Bellis! Vad kul att nån är vaken. Vågar faktiskt inte kolla in på det där impress (fast kanske tjuvkikar lite ändå) för jag får bara inte köpa mer nu. Jag undanhåller ju för sjutton fakta för sambon om vår ekonomi Det blir verkligen extremt dyrt när man väl har börjat... Bara en till stämpel, och den, och den... och DEN var ju jättefin också!!! Ungefär så... skäms. Så nu måste jag försöka lägga band på mig själv ett tag och vara nöjd med det jag har.

Var julen bra förresten?

• Hestia

Jag kör tvärtom-taktiken - berättar om alla mina inköp och hur billigt det är jämfört med den dyraste butiken jag kan hitta, och sedan hoppas jag att han inte adderar ihop allting... :D

Svar på tråden Stämpeltråden!