• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Dalslandstösen - Åh, vad kul med någon här nerifrån! Nästan alla andra bor runt Göteborg (och Stockholm, Bellis!)

Papper finns på Matton (www.matton.se) och Drewex (www.drewex.nu). Drewex är billigare.
    Matton har också lite stämplar, och det har ju Panduro också, som ligger mittemot Matton. Längre ned på gatan som går in vid Panduro ligger Stämpelfabriken (www.stampelfabriken.com/). De har en massa stämplar, dock bara monterade, så det blir lite dyrt att köpa ifrån dem i längden. Dessutom har de bara svenska stämplar, och de flesta svenska kan man köpa omonterade på nätet). De har också en massa stämpeldynor, och embossingpulver, och papper!

Hör av dig om du inte hittar!!

Om det här inlägget kommer med två gånger så är Drewexadressen annorlunda - rätt i det här sista!

• Niki

Jag vill bo i Göteborg, där verkar ju finnas massa roliga stämpelaffärer

• Hestia

Niki - Håller med dig, jag! :)

Man tycker ju att BT borde vara lite snabbare om de har haft sidan nere för arbete... :( (Om de nu har haft det, men det antar jag...)

• Dalslandstösen

Ok, Panduro och Matton har jag hittat, pysseltokig som jag är. Stämpelfabriken ligger alltså in på gatan efter Panduro? Måste kolla in allt!

Har du gått någon kurs i Malmö?

• Hestia

Japp, den gatan som går från Gustav till Panduro, fortsätt på den bara, så ligger det ett eller två kvarter bort på vänster sida!
    Nix, jag har inte gått någon kurs alls, men jag vet att Stämpelfabriken har kurser. Vi (=jag, mamma och min äldre syster som bor i Uppsala) funderar på att gå en kurs i vår någon gång. (Japp, jag kommer från en pysseltokig familj...) :)

• Niki

OK, vad tycker ni om Inkys alfabet? Det med stora bokstäver.
    *ahhh, beslutsångest*
    Och var är Bellis som har koll på Stockholms affärer?
    *Bellis ho ho*

• Johanna = en lat kock

inkys alfabet är fint och ganska vanligt enkelt - med det var väl det du var ute efter

• Bellis

Hej!!!!

Dumma, dumma, dumma lååååångsamma BT!!! *suck* Det stängde ju bara igår!!

Jag funderar också på alfabet, men har fastnat mer vid de från Vår Favorit Dreamcottage. Kan inte bestämma mig för vilket jag vill ha mest.... Grader, Type, Ralston eller Stage. Alla kostar 99.- styck

Vad tycker ni????

• Niki

Hej Bellis *vinkar*
    Jag sitter just och lurar på samma sak, lutar åt Type.

• Johanna = en lat kock

Hestia

di kan möjligvis inte maila mallen till dina inbjudningskort?

det är ju en otroligt smart modell!

Svar på tråden Stämpeltråden!