• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Jippppppppppiiiiii!!!! Och inte så lite GULP!!

Sambons chef ringde just och talade om för mig att det var grönt med semestern!!!!! Men att jag måste tala om det för honom "snart", eftersom de måste förbereda en del...... Typiskt, jag hade helst talat om det för honom så sent som möjligt, helst när vi hade kommit fram!!!

Funderar på att boka resan NU, mörka det -vara lite tveksam till vår gemensamma "bokning" och sedan se till att vi går dit IRL för att boka och då bara rabblar upp mitt bokningsnummer för att "kolla så allt stämmer"...... snopen han lär bli!?

Varför blir jag nu så osäker och SKRAJ för att allt ska bli fel?? Ser nästan framför mig hur han förklarar för mig att "så kan man inte göra", och sedan avstyr allt..... *dumma tankar*

Sen lär han väl bli en TOTAL arbetsnarkoman tills vi åker, pga av sin extrema arbetsplatslojalitet.....

Har ni nåt bra avslöjningstips?!?!

Tala om för mig att jag ska ringa och boka resan NUUUUUUUU!! *svettas nervöst* *hihiii...*

*GAAAAAAAAH*

• Hestia

Bellis - GRATTIS!!!! Ring och beställ resan NU!!! Vet inte alls hur du skall avslöja det, jag är en sådan som absolut inte kan hålla mig och berättar genast!! :)
    Beställde du det du skrev innan?

Nojsan - Ellte är i Uganda! Jag har faktiskt aldrig använt suddigummin - man kan ju skräa ut mönster och använda dem som stämplar också!

IDAG kommer Hero Arts nya katalog ut!
    Men jag skall faktiskt plugga, så ni kommer (förhoppningsvis) inte se så mycket av mig! :)

• Bellis

Heeeeeej Hestia!! Äntligen nån som svarar på detta sega och tröga BT!

Jag har inte bokat än, men jag måste ju, annars försvinner resan framför ögonen på mig!!!! Uaaaaäää vad det här är läskigt nu! Det blir en mörkning fram till vår "riktiga" bokning, men då är allt redan betalt och klart!!! *fnissar nervöst*

Jahadå, jag beställde grejjerna från Impress.... vågade däremot inte beställa en enda stämpel därifrån, det får bli senare! Beställde också från Vår Favorit Dreamcottage - embossingpaket (varför vet jag inte, priset blev 1 krona billigare...) , alfabetet Grader samt 5 lösa chalks!

• Niki

Bellis - gör ett vackert kort till honom och skriv de goda nyheterna däri.
    GRATTIS förresten! Måste jobba nu, vi hörs ikväll.

• Nojsan

Hestia! Jag *borde* också plugga. Har städat hela dagen istället (undrar varför?). Eehum, så nu är det väl bäst att ta och koppla ner och sätta sig med boken istället... hej på er!

• Hestia

Bellis - Ja, vilken bra idé Niki hade! Sätt dig bums ned och gör ett kort (EFTER det att du bokat resan förstås!! Skulle ju vara snopet om den försvann!!)

Nojsan - Ni hann ju svara innan jag hann gå härifrån... :D Hur mycket är klockan hos dig? Jag skall läsa lite nu, tills jag blir hungrig, och då göra lunch. Sedan pluggar jag igen, tills jag känner att jag MÅSTE ta en BT-rast! ;) Jag brukar göra som du - plugga lite, och sedan känna att jag får belöna mig med att städa ett rum! Sjukt, va? :D
    Lycka till i alla fall!

• Bellis

Nojsan - AHA!! Du är också en "städare"!!

Det var jag också en gång i tiden... nu när jag är färdigpluggad så har jag transformerat till nåt så onyttigt som en mycket ångestfylld tv-hängare när jag borde göra nåt viktigt..... eller BT-srufare för den delen.....

• Hestia

beeeeeeellis - beställ resan nuuuuuu!!!!!

• Bellis

Och Niki - det var ju en riktigt bra idé som jag inte haft en tanke på!!! Han ringde just, och jag lurade i honom att vi ska gå och boka resan typ på måndag/tisdag i nästa vecka, IRL....! *fniss* Sa till honom att kolla "semestern" också! *ASG*

För er som inte vet - jag tänkte överraska min sambo med en dubbelt så lång semester till Egypten, än vad han trodde var möjligt! Han är extrem arbetslojalist, har haft ett riktigt vidrigt år bakom sig, har aldrig varit på utlandssemester, och är SÅÅÅ förtjänt av en häftig semester!!!

Ujuj vad jag är speedad nu.... suck, som vanligt!

Ni som ligger i startgroparna med införskaffandet av stämplar: beställ omonterade vrålbilligt på Halos.com i USA, de tar bara betalt för faktiskt porto! Kolla deras "old catalogue" och maila in beställningen!

• Bellis

Hestia - jajajajajajajajajaJAAA! Jag är skitfeg, jag vet.... *kallsvettas nästan nu*

Svar på tråden Stämpeltråden!