• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Johanna - Gjorde bara en pappersmall, så jag har ingen på datorn! :(

Jag skulle köpt Type eller Rumble av de alfabeten! InkyWings är också väldigt fint!

• Johanna = en lat kock

inte ens en bild?

• Hestia

Johanna - Jag har de som ligger på hemsidan, och sedan har jag en som jag utgick ifrån som jag hittade på nätet - skall jag maila den till dig?

• Bellis

Niki - *vinkar tebaks* Jag har just resonerat med sambon här.... undrar om det inte blir Grader ändå..
    PSX Alpha Loveletter är också fint, men det är bara stora bokstäver och bara a-z. Får bli en annan gång!

Eftersom man vill ha alla.

• Johanna = en lat kock

gärna :D jag har sparat dina bilder oxå! att utgå ifrån...

(du har använt ngt större än A4 elelr?)

• Bellis

Niki - kolla på Ljunggrens pappershandel, Köpmangatan i G:a Stan! De öppnar imorrn igen tror jag! Jääääättefin butik med massor av stämplar, EP och papper. Men dyrt. Jag såg inte till så många alfabet när jag var där... men då var jag helt grön (neongrön faktiskt) på det här med stämpling!

Pappershandeln på absolut nedre plan i Söderhallarna är en guldgruva vad gäller vanligt papper i olika färger! Har också riktigt bra priser på tags och lite ditt och datt - har dock ingenting i stämpelväg!

• Hestia

Johanna - Mailar direkt! Jag tror det är lite större - Jag har för mig jag gjorde mallen på en A4 men sedan blev det lite större när vi väl klippte i de större papprena.

• Johanna = en lat kock

bellis

På bara 1½månad har du ju kommit otroligt långt - jag har hållit på knappt två år och tycker inte att jag kommit längre än dej (hade visserligen ngen stämpeltråd och började väldigt långsamt)

• Bellis

Hestia darling! Har du fått nåt svar från Jojo än förresten?

Jag har en, två, tre.......8 stämplar som jag hemskt gärna skulle vilja ha därifrån... men jag köper dem bara om de är på rea, annars får de vänta till väsentligt långt in på våren!

• Hestia

Bellis - Nix, inget svar.. :( Vi får se i morgon! Och i morgon läggs också hela Hero Arts nya sortiment ut!!!

Svar på tråden Stämpeltråden!