• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Johanna - det är nästan skrämmande, (för det första: tack så MYCKET, men du ligger hästlängder före ) men jag kände redan innan jag ens ägde en stämpel att det HÄR, det var nåt för mig!! Jättekonstig känsla...

Men OJ vad jag känner mig begränsad... jag blir frustrerad över att se hur andra använt tekniker som jag inte har en susning om! Och alla dessa produkter.. chalks till exempel! Fattade inte alls vad man skulle ha dem till förut. Och nu förstår jag liiiiite. Har dock inte förstått ännu hur man kan färglägga ett motiv i detalj med dem...

• Niki

Var nyss inne på Octoberstamps hemsida-de hade LITE utlagt på rea via webben - inte mycket att hänga i julgranen tyckte jag. Blev deprimerad och var tvungen att handla ett gäng från Inky istället .
    BT strular för mycket för mig, jag ger upp nu. Vi hörs imorgon
    Kram

• Johanna = en lat kock

trodde BT skulle bli bättre när de haft det nere en hel dag - men det strular mer än nånsinn

• Hestia

Niki - vilken underbar taktik!!! :D :D

• Hestia

Nu funkar det rikigt snabbt för mig - nästan som vanligt! :D

• Johanna = en lat kock

jag får "allvarligt databasfel" när jag försöker skriva :[

Hestia - Tack förresten!

• Hestia

Vad gulligt av Octoberstamps att ta kort på rean och lägga ut! Tyvärr fanns där inget som jag ville ha... :(

• Bellis

Åkej.

Här är min ÅRDENTLIGT, nästan smärtsamt nedskurna beställning till Impress....

*liquid pearls, opal white
    *moonglow, spring
    *Eyelets, guld el silver
    *Flower collection papper
    *Det däringa Basilusk-pappret
    *Vellum tags

275 sek

Fy, jag får nästan tårar i ögonen...! Jag vill ha maple cards, sparkle paper, hjärt-vellum. två brilliance ink och fler Basilusk-papper också ju!!!

• Hestia

Jag skall minsann köpa Basiluskpapper nästa beställning! :) Vilket härligt ord!!! :D

Bellis, var öljetterna där billigare än Eyeletoutlet? (Orkar inte kolla själv)

• Bellis

Hestia - jag kom inte ihåg vad ni sa att det hette..... nåt med bacill hade jag för mig... :)

Tänkte köpa 1/16 eyelets i guld eller silver, helt "vanliga", ca 100 för $2,50. Jag kommer inte ihåg vad de kostar på Eyelets outlet! Förresten - jag måste nog dra mig ur den beställningen, den hade ändå bara blitt onödig för min del! Erhm

Svar på tråden Stämpeltråden!