• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • FinaStina

Ok då fattar jag!! Brrrrr, låter hemskt att opponera. Det låter nästan som de granskningar vi har på jobbet, typ om man gjort en specification eller konstruktion så ska dom andra granska och så får man sitta där och förklara varför man gjort si eller så.

• Johanna = en lat kock

ganska precis så tror jag ;)

• FinaStina

Jag har en stämpel från octoberstamps med ett litet hjärta som jag har ett litet problem med. Det är så att det gärna vill bli en fläck i mitten på hjärtat fast det inte ska vara det. Typ att man trycker för hårt, fast det gööör jag inte. Stämpeln är väldigt känslig iallfall. Funderar på att vara så drastisk att sätta kniven i den och skära bort en bit i mitten. Nån som provat nåt liknande? Tror ni det fungerar eller förstör jag bara?

• Johanna = en lat kock

det skulle nog funka (om du är försiktig när du skär/klipper)

du tror inte att det funkar att använda håltången och kapa bort biten i mitten - lite mndre risk att skada stämpeln ;)

• Bellis

Hej på er igen!!

Nu har jag kommit fram till pc:n igen - den stackars sambon har kapat den hela sena kvällen för han var tvungen att jobba! Men nu är den min, för nu ska han sova... :)

Hela överraskningsmomentet höll på att stupa rejält förut ikväll.... *burr* Vi hade gjort upp om att mötas senast 17.30 vid alla resebyråar -för att "kolla lite om sistaminuten och utflykter å sånt". När jag ringer honom vid halv, ja då är han KVAR PÅ JOBBET! Jag kan ju säga att jag blev skitsur, för vi hade talats vid trekvart innan och allt var på. Och vad skulle jag säga?? "Jag hinner inte dit innan 18" säger han. "Jamen det MÅSTE du" säger jag....

Gissa när han dök upp...? TRE MINUTER I 18!! Resebyrån stänger 18. De hade satt nyckelknippan i dörrn.... Där stod jag i 25 minuter och var arg och nästan gråtfärdig - vad skulle jag göra nu då?? Sen när han kom så svischade vi in på resebyrån, de som jobbade såg ut som "åh neeeeej, vi vill ju gå hem... " Och jag vet ju hur det känns.. :) Sagt och gjort, vi fram till en disk, och jag börjar prata sistaminuten och utflykter med tjejen... hon vill bara boka in oss på en resa och gå hem! Så jag gjorde lidandet kort och håvade upp bokningsnumret och sa att jag bara skulle ändra en flygplansmat till vegetariskt, och tillade att "han vet inget" . Jaha sa hon och log och fixade kvickt maten.... Sambon såg ut som ett levande frågetecken när hon bekräftade avresedatum och reslängd. Så tackade jag henne så mycket för hjälpen och så håvade jag fram kortet till sambon. Han bara garvade och såg HELT förvirrad och lycklig ut! :)

Vi ut, och de låste dörrn. Sen kom frågan, "men vaddå? Vet de på jobbet om det här? Är du helt säker på att det är okej???" Det var nog det han blev mest chockad över... att ingen av hans chefer hade försagt sig, plus att de okejat tiden. Sen kom han på att hans högsta chef hade hört vårt samtal strax innan, och precis när sambon skulle gå så började han fråga en massa konstiga saker om jobbet - och storflinade! Han visste ju att sambon skulle få reda på det ikväll... hehe.

Sen gick vi och åt lite mat och så gick vi hem till min pappa och fikade lite - de skrattade gott, för de visste ju också!

Tack för att ni peppade mig att våga göra det här, tjejjer!! *megabamsekram* Sambon är överlycklig, och plötsligt känns tydligen inte flygresan så jobbig längre! Det här blir, som han sa "en upplevelse för livet" !

• Johanna = en lat kock

vad härligt! vilken underbar reaktion från din sambo!

• Bellis

Eftersom alla verkar sova här sedan en stund tillbaka, så fortsätter jag att babbla som vanligt!

När jag kom fram till Ljunggrens pappershandel så VAR DET STÄNGT!!! Såklart. De har öppet tis-fre 11-18, lörd 11-15. Kolan! Hörde du?!

Jag suckade, tryckte nosen (nåja, nästan) mot rutan och försökte spejja in i lokalen.... såg huuuuuuuuuuur mycket vackra papper som helst... och huuuuuuuuuur många stämplar som helst... och preciiiis innanför skyltfönstret stod en stor korg med rea-stämplar, 40%... de jag såg var nog mest julstämplar, men vaddå? Jag ville ju handla ju! Förti procent! Jag gick därifrån med hängande huvud....

Väl hos pappa, efter surprisen, kom jag på att jag skulle ju få stämpelgrejjer av honom!! De som han köpte utomlands!!

Eftersom jag inte har nån annan att dela min glädje över detta förvärv med, så tänker jag tala om för er preciiiis vad jag fick: Jag vet jag är urjobbig... felåt...... :)
    *6 stämplar -3 jättestora (en blomma som tydligen ska skäras ut i olika sektioner, så att den vecklas upp i ett s.k. 3D-kort... en gigantisk fjäril och en med tre snirkliga lönnblad på) , en liten krumelur-stämpel, en liten "handstamped by-stämpel" med en fjäril på, och en pytte med en.... gissa vad? Jo, med en fjäril på! Pappa skyllde fjärilsmanin på butikstanten, men det vete 17!

*1 liten svart dyna av okänt märke och kvalisort.

*En påse "micro beedz" i färgen orchide. Pytteminiminipärlepluppar i rosalilametallic. Panduro har nåt liknande i silver, blandat med pytteminimini runt glitter.

*2 "stora" burkar EP. En Aegean silver (verkar vara silver med massor av regnbågsglitter i) Den skulle tydligen vara unik för den butiken... eller nåt. Den andra heter African Gold, och är nog guld med massor av regnbågsglitter i, men med liksom en guldbas i glittret!

*1 kit EP från Stampendous, med fyra olika i! Alla med nån slag skimrande effekt - smaragd, moonstone, nån tegelröd (carnelian) och en mörkt vinrödlila (hessonite)

*papper! Bananpapper, vellum i förtitusen olika färger (nåja) , två sorters handgjorda papper, mulberry från PSX, 25x36" i rött, blågrönt, blått, burgundy (mörkt lila? ) och guldbrunt.......

Tack snälla, snälla, snälla min pappa!!

Nu ska jag inte plåga er mer..... om nu någon råkar vara vaken fortfarande...!

• Nojsan

Jag e vaken fast nu har nog du gått och lagt dig Bellis... Härligt härligt att din sambo blev så glad!! När åker ni?

Jag blev inte alls uttråkad av din köpelista - satt här med öppen mun och dregglade Här i Shanghai är det , konstigt nog, jättesvårt att få tag på fina papper. Det finns EN affär som säljer lite stämplar, och det är en leksaksaffär... Tydligen inget för vuxna

• Nojsan

Hur orkar du???? När börjar du jobba då? Kommer inte ihåg om du pluggar eller jobbar.

Svar på tråden Stämpeltråden!