Eftersom alla verkar sova här sedan en stund tillbaka, så fortsätter jag att babbla som vanligt!
När jag kom fram till Ljunggrens pappershandel så VAR DET STÄNGT!!!
Såklart. De har öppet tis-fre 11-18, lörd 11-15. Kolan! Hörde du?!
Jag suckade, tryckte nosen (nåja, nästan) mot rutan och försökte spejja in i lokalen.... såg huuuuuuuuuuur mycket vackra papper som helst... och huuuuuuuuuur många stämplar som helst... och preciiiis innanför skyltfönstret stod en stor korg med rea-stämplar, 40%... de jag såg var nog mest julstämplar, men vaddå? Jag ville ju handla ju! Förti procent! Jag gick därifrån med hängande huvud....
Väl hos pappa, efter surprisen, kom jag på att jag skulle ju få stämpelgrejjer av honom!! De som han köpte utomlands!!
Eftersom jag inte har nån annan att dela min glädje över detta förvärv med, så tänker jag tala om för er preciiiis vad jag fick: Jag vet jag är urjobbig... felåt...... :)
*6 stämplar -3 jättestora (en blomma som tydligen ska skäras ut i olika sektioner, så att den vecklas upp i ett s.k. 3D-kort... en gigantisk fjäril och en med tre snirkliga lönnblad på) , en liten krumelur-stämpel, en liten "handstamped by-stämpel" med en fjäril på, och en pytte med en.... gissa vad? Jo, med en fjäril på!
Pappa skyllde fjärilsmanin på butikstanten, men det vete 17!
*1 liten svart dyna av okänt märke och kvalisort.
*En påse "micro beedz" i färgen orchide. Pytteminiminipärlepluppar i rosalilametallic. Panduro har nåt liknande i silver, blandat med pytteminimini runt glitter.
*2 "stora" burkar EP. En Aegean silver (verkar vara silver med massor av regnbågsglitter i) Den skulle tydligen vara unik för den butiken... eller nåt. Den andra heter African Gold, och är nog guld med massor av regnbågsglitter i, men med liksom en guldbas i glittret!
*1 kit EP från Stampendous, med fyra olika i! Alla med nån slag skimrande effekt - smaragd, moonstone, nån tegelröd (carnelian) och en mörkt vinrödlila (hessonite)
*papper! Bananpapper, vellum i förtitusen olika färger (nåja) , två sorters handgjorda papper, mulberry från PSX, 25x36" i rött, blågrönt, blått, burgundy (mörkt lila? ) och guldbrunt.......
Tack snälla, snälla, snälla min pappa!!
Nu ska jag inte plåga er mer..... om nu någon råkar vara vaken fortfarande...!