• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Johanna = en lat kock

jag har massor med OH film för laserskrivare - en ny favorit är att skriva ut text från bläckstråleskrivaren och embossa

blir jätteläckert!

• Johanna = en lat kock

snygga kort bellis!

• Bellis

Johanna - det vill jag också göra! Har hittat ett ursnyggt typsnitt, men efter att datorn halvt om halvt kraschade för ett gäng tid sedan så har inte word-programmet blivit ominstallerat än..... Jag vill inte tjata FÖR mycket heller.. Har laddat med OH-papper för bläckstråle!

• Bellis

Tack Johanna!

Nu ska jag sätta på lite tevatten och så ska jag göra en provkarta över mina embossingpulver! Undrar om jag ska ta och äntligen börja montera mina Halos?! Jag kör Halos II va? Hakar på stämplarna, ludd på klossen? Det känns bäst, men jag vet inte riktigt..... jag har ju liksom inte provat?!

• Johanna = en lat kock

då blir det svårt att embossa på...

• Bellis

Varför det? Blir det för torrt direkt då? Ska jag kanske ta vanligt kopieringsmaskins-OH till det?

Nu kom jag på -egentligen hade jag tänkt använda bläckstråleOHt till att printa ut foton på, och sen använda som ruta i korten! Det hade jag glömt...!

• Hestia

Bellis - Snyggt kort! Versamarks blir verkligen jättesnyggt!
    Vad gulligt av dig att lägga upp en chalkad groda - jag vill ha mina chalks NU!!! :) (eller i morgon, efter tentan...)
    Har du problem med din versacube i vitt?? Det var ju inte bra, det var en sådan jag tänkte köpa... :(
    Det låter som Halos II, jag har ludd på stämplarna och remsor med hak på klossarna!

• Bellis

Hestia - tack så mycket!

Oj, tentapluggar du?! Din stackare.... *klappa på huvudet*

Ang versacuben..... tja, alltså problem och problem, jag har ju inget att jämföra med!! Men kolla på mitt pepparkakskort... vitare än så blir det inte. Den allra vitaste där är ju embossad i vitt! Men det kanske inte går att få bättre, jag vet inte!

• Hestia

Hm, det vita hjärtat som är embossat i vitt ser riktigt vitt ut, tycker jag! De andra ser ut ungefär som mina (du kan se det på mina julkort).
    Var är ditt vita ambossingpulver ifrån? Mitt är från Panduro, tycker inte det är så bra... (men deras genomskinliga är jättebra!!)
    Min vita färg trycks bara ut på kanterna när jag stämplar med den... och inget embossingpulver fastnar... (men det gör det på den svarta dynan i samma märke...) Mysko!

• Bellis

Det vita EPt är inte bara vitt, det är Heindesigns "white diamond" , vitt med lite glitter i. Jag köpte det på Ljunggrens, och valde mellan flera snarlika. Det blev just detta för att det såg mest ut som snö!

Jag har två från Panduro, ett guld m guldglitter och ett klart m irrglitter. Guldet var superhärligt!! Det andra har jag inte riktigt bestämt mig om ännu.... tyckte det var lite för lite glitter i kanske.....

Svar på tråden Stämpeltråden!