• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • mermaid

FinaStina: Kul att se någon me här inne med samma intresse som jag! :)
    Silversmide alltså...

• cybbeko

hej! En fråga till.
    När man ska embossa måste man hälla på pulvret medan trycket är färskt eller kan man vänta och låta trycket torka och hälla på pulvret nästa dag?

• FinaStina

Hmm, kanske får skriva till inky och fråga vad som händer.

mermais, Vi kanske ska starta en silvermidestråd?

cybekko, du måste hälla på pulvret med en gång när färgen är blöt, annars fastnar det inte. Däremot är det inte så jättebråttom att värma, men kommer man åt det minsta lilla så förstör man det. Så jag brukar värma på en gång.

• Nojsan

Druvan! Det finns ingen nackdel med små versacubes enligt mej. Jag har en svart brilliance och den är ju permanent, så du kan tex måla med vattenfärger utan att det kladdar. Versacubes är inte permanenta, men jättebra ändå. En fördel är ju att de är just små och därför billigare, så man kan köpa flera färger istället. Man kanske inte använder alla färger jättemycket så det kan vara onödigt att köpa stora dyra dynor.

Jag har massor små versacubes, en svart brilliance, en stor encore guld och en silver samt en lila pearlescent brilliance.

• Druvan

Nojsan, Tack!
    Hmmm, jag tror att jag kör på din linje. Vill hellre ha fler färger. Och då kan jag ju köpa sådana där encore-dynor istället .

• Bellis

Gomorron! :) *gääääääsp*

Nojsan - jag tänkte införskaffe just det: en brilliance svart och en lila pearlessence brilliance!! Men de fick stå tillbaka på min order från Impress... (jättebilliga där, tyckte jag! )

I övrigt har jag bara versacubes samt en emboss-dyna och en versamark-dyna! Äääääälskar min nya versamark -åh, vad rolig den är!!!

• Nojsan

Gomorr Bellis! En sån där versamark skulle jag osså vilja prova men jag hittar ingen här

Jag håller just på och kollar på en hemsida om papper i Shanghai som jag just hittade Det finns tydligen nåt som heter paperhouse där man kan välja bland över 2000 olika sorters papper från hela världen!!!! Överlycklig! Problemet är bara att det finns ingen adress utskriven på engelska, utan bara på kinesiska... Och eftersom jag inte har nån skrivare här så kan jag inte skriva ut sidan. Annars hade jag ju bara kunnat skriva ut och visa taxichaffisen... Jag vill ju åka dit imorrn!!!!

• Bellis

Ha! Jag visste väl att du skulle hitta nån pappersbutik från paradiset! Kan inte mannen skriva ut? (kommer inte ihåg, men han jobbar väl där? Men det är klart, du har väl kväll nu... ) Kan ingen hemma i Sverige skriva ut och kanske faxa det till dig nu?

En versamarkdyna ska vi väl kunna fixa till dig! Jag kan tex beställa en nästa gång jag beställer papper från Scraptastic.co.uk -billigare än den har jag inte hittat! Sen kan jag ju skicka den till dig. Eller så löser vi det på nåt annat sätt!

• Nojsan

Schyssta Bellis! fast det är rätt dyrre att skicka grejer hit... Tack så hemskt mkt men mannen åker hem ibland så då kan jag ju låta honom köpa åt mig (han får spader!!). Mannen är redan på väg hem från jobbet så jag måste nog hålla mig till imorrn med att få den där adressen printad Och då måste jag vänta ända till torsdag med att åka dit... Men den som väntar på nåt gott hinner skriva en lång lista

• Bellis

Nojsan - ett myyyyyyycket bra talesätt!! *skratt*

Svar på tråden Stämpeltråden!