• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

För lite glitter är aldrig kul! :D
    Kanske skulle kolla in Heinlein - hade inte Johanna köpt direkt drifrån?

• Bellis

Nä, mycket glitter ska det va!

Jo, jag tror att Johanna beställt därifrån... jag tyckte det var så mycket tyska att jag nästan svimmade. Ljunggrens står med som återförsäljare hos dem! 69:- betalade jag för en stor burk -ja, samma storlek som Panduros. Hittar du nåt så kan jag ju kolla om det finns här på Ljunggrens, och skicka till dig!

• Hestia

Blä - de pengar som stod som preliminärdragna från kontot är tillbaka nu... :(
    Någon som kommer ihåg hur de gör på Dreamcottage - betalar man direkt när man beställer? Eller är det med Paypal? Eller väntar man på bekräftelse?
    Jag beställde därifrån för ett tag sedan, men inga pengar är dragna än - har jag glömt att göra något??

• Hestia

Gulle dig Bellis!!
    Är du säker på att du inte ändrat dig om eyeletsbeställningen, förresten?

Jag beställde från Dreamcottage den 5e... Borde inte något ha hänt nu??

• Bellis

Hestia................. Dreamcottage betalar man direkt, utan att passera gå......................

Nej, jag har inte ändrat mig ang eyeletsen... Nej. Nej. Nej... jag beställde 100st vanliga i guld tror jag, från Impress. Det får faktiskt ta och räcka en stund..

Måste kolla mitt konto!

• Bellis

Hm. Står fortfarande bara "reserverat kortköp" på den posten... och en jobbig summa med samma rubrik från nu i lördags, på 142,87:- Vad i hela friden kan det vara? Jag betalar INGEN frakt med den kostnaden, det kan jag ju lova!!!

Måste kolla lite matkvitton....

• Bellis

*phew* det jobbiga beloppet var visst mat....!

• Hestia

Jag kollade, och jag har fått en bekräftelse på Dreamcottage beställning... Varför drar de inga pengar då?? *suck*

Har ni sett att Barbara Bunke (=Ljunggrens) visar kort på Heindesigns hemsida? Och att man kan köpa stämplar där, med svensk text, som hon har gjort?

Nå, Bellis - mina Panduropulver innehåller 10 gram - hur mycket innehåller ditt Heindesign? Man kan köpa 14 gram för 41 svenska kronor. Vad heter ditt pulver? Vet inte om jag hittar just det! Usch, vad svårt det är att kolla pulverfärger på hemsidor!!

• Hestia

Bellis - Det var ju skönt! :D

Blir lite sur - inget ORD från varken Impress eller Dreamcottage, utom bekräftelse från båda - men DRA PENGAR någon gång då!!!! :D

• Bellis

Aha, betalar du med kort där?

Åkej, i botten på min Heindesign Sternenstaub *asg* så står följande: Judi-Kins Sternenstaub Wiesse Diamanten, Best.nr 00612004, 14gram

Svar på tråden Stämpeltråden!