• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Johanna = en lat kock

bellis - du är för hård mot dej själv!
    Kul att du planerar korten innan

- jag frå ideer när jag precis gått och lagt mej -nästan så jag vill gå upp igen ;)

druvan - jag klippen nästan alltid av banden kant i kant med kortet

på kuvertet och på kotten så går bandet hela vägen runt eftersom jag använder det att knyta ihop med...

• Druvan

Ok, tack! Det är ingen risk att det fransar sig då?

• Johanna = en lat kock

limmar alltid ordentligt i kanterna ;)

• Johanna = en lat kock

måste kolla from santa kortet och se om jag hålelr med eler tycker att du har fel ;)

• Johanna = en lat kock

Jag tycket det är snyggt möjligtvis en bit rött rivet papper under oxå...

• Nojsan

Hej på er? Jag tänkte göra en liten enkät och undrar hur miljövänliga ni är? Återvinner ni papper när ni pysslar, typ använder gamla kataloger och tidningar m.m. Har ni tips om andra bra saker som man kan återvinna?

nojsan

• Druvan

Ok, limmar du under hela bandet? Funkar det med vanligt limstift till det?

• Druvan

Nojsan, återvinna papper är jag nog lite dålig på eller så har jag inte hittat något jag gillar helt enkelt.

Däremot sparar jag på andra småsaker. Ex band från presenter jag fått, band och snören som kan sitta runt förpackningar jag köpt.

Ex satt det en mängd guld- och silver snören i olika utföranden runt förpackningarna när jag köpte nya julgranskulor innan jul. De sparades undan med omsorg, kan ju vara bra att ha

• Johanna = en lat kock

jag limmar hela bandet och använder limstift - hittills har det funkar jättebra oh inget har fransat sig än ;)

Svar på tråden Stämpeltråden!