• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Hestia - jag VET att du förklarat för mig förut, men jag hittar det inte bland våra tvåhundraartonmiljarders med inlägg.... *skäms*

Hur gör jag smartast nu, när jag ska klistra och klippa Halos-baksidor? Klipper jag stämpeln noga först, sen klistra på stort ark, sen klippa arket noga? Eller blir det bättre och enklare på nåt annat sätt??

• Hestia

Bellis - såg inte din fråga först! Jo visst, du borde kunna använda allt du fått!
    Jag har gjort lite olika - i början var jag jättenoga, och lade stämplen (med framsidan UPPÅT) på BAKSIDAN av det du skall sätta fast det med (ludd för mig, hakar för dig, antar jag?). Sedan ritade jag upp med blyertspenna, och klippte efter den.
    Tänk på att klippa bort så mycket från kanterna som möjligt på stämplarna, annars färgar det in... :(
    Nu har jag behövt fästa så många stämplar på sistone att jag bara klippt en bit Halos, dragit av arket som sitter för klistret, satt på stämplarna, och klippt direkt efter det. Blir lite mer spill, men så får det vara!

Vet inte hur det blir när man gör som du, men saxen blir ganska kletig av limmet på luddet - så ha lite diskmedel i närheten... Och det "smular" ganska mycket (små pyttebitar av svart ludd flyger överallt...)

• FinaStina

Gillar ni inte rosa? Såg Johannas kommentar i Trista och Ryan tråden. Då vågar jag knapp säga att jag köpte två papper ur stället Johanna nämde på In-ex och dom var just knallrosa. Titta på en mildare rosa i ett annat ställ men den var för sladdrig. Själva pappret alltså. Måste nog tillägga rosa är _inte_ min favvofärg, det är blått, men jag är väl inne i nån rosa period just nu

• Bellis

Själva bilden uppåt alltså? På klistersidan av "sättafastet" ? *tänkagäspatänkagäspa* Jomen så måste det ju bli.....

Tack min ängel :)

Jag skulle nästan behöva anställa nån som gör det här.... det kommer ju ta flera veckor ju!?

• Hestia

Nä, jag beställer inget därifrån! Hittade i och för sig fem stämplar jag skulle vilja ha, men det var inga MÅSTEN, så då blir det inget! :)

• Hestia

Bellis - Japp, det kommer det!!! :D
    Nu skall jag kolla in Johannas länk med massa länkar! :)

Jag tycker vissa av mina Halos-stämplar är lite mysko - lite "grunda" och tar inte färgen så bra... Har ni märkt samma sak?

• Bellis

FinaStina - och valde bort en ljusrosa stämpeldyna från rea-orderna idag ..... jag börjar undra om inte jag ville ha den trots allt......... Jag är ingen rosa person, men jag vill ju gärna ha färgen ändå. Och nu när jag tänker efter så känner jag att det kommer bära emot att behöva köpa en till ordinarie pris nån gång framöver!!! *sucka*

• FinaStina

Har ingen erfarenhet av att klippa ludd och hak, men isis kom med ett bra tips när man klipper EZmount som oxå är klistrit. Hälla på mjöl. Fast det slog mig nu om luddet och haket ser ut som jag tror det gör är det nog inte bra att hälla mjöl på det. Hmmm... Nalle Phu sa nåt om att alla ideér inne i hjärnan är inte alltid så bra när dom kommer ut så andra får se dom...

• Hestia

FinaStina - jag har en gammelrosa Versacube som är jättefin! Men hennes bröllop... nja... ;)

• Bellis

Hestia - jag har faktiskt inte provat så många av Halosstämplarna än, men jag reflekterade över att det var blankare gummi än de vi får från Dreamc, inky och october. Jag har för mig att Inky har en tipssida, där det står hur man kan göra just när stämplarna inte tar upp färg bra! Har för mig att ett sätt är att ta ett fiiiiint sandpapper och rugga upp ytan lite med! Har jag för mig....

Usch. Mina stämplar därifrån var inte heller några måsten... men...... jooooooooooo, det känns nog rätt bra ändå! Fraserna gillar jag skarpt, och reeeesväskan!

Svar på tråden Stämpeltråden!