• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Nojsan - Ah! Jag har lagt in din hotmail-adress på listan, så om du vill ha dit Yahoo-adressen får du säga till!!

Druvan - Nej, du behöver inget extra! Det där som är på klossarna som du i så fall köper är liksom klistrigt på ena sidan (inte så att fingret fastnar... Kanske istället skulle beskriva det som statiskt??) och det sätter sig i alla fall på det släta glaset på Halosklossarna! Så det fungerar jättebra!

• Druvan

Aha, ok...då gick det upp ett ljus. Hade inte riktigt fattat det där. Det är ju jättebra, då behöver jag inte överge mina omsorgsfullt skapade önskelistor. Och inte behöver jag något halos-ludd till dem heller. Kanon ju!

Tack Hestia, du är en pärla!

• Hestia

Druvan - Kul att kunna hjälpa till!
    Jag får nog också ta och titta in på den där sajten sedan! :)
    Men nu skall jag åka och klippa mig! :)

• Fenomena

Nu har jag fått en idé till våra inbjudningskort. Jag behöver dock er hjälp: ska jag göra dem med hjälp av embossing, reliefprägling eller vattenmärken? Har ingen erfarenhet, men är pyssligt lagd. :)

Min idé: Tar ett cremevitt ganska tjockt papper och viker dubbelt till kort. Inuti på ena sida ett vinrött mindre papper, ev rivet mullbärspapper. På det ett mindre cremevitt papper med inbjudan tryckt på.

Framsidan ska vara täckt med utspridda löv, vi gifter oss på hösten. Dessa ska vara vita eller ton i ton. Vilket blir snyggast eller är lättast tror ni? Reliefprägling blir nog fint, och det är bara bra om det syns på insidan också. Embossing kanske går fortare om det är många löv, och så kan man ha pärlskimmer på trycket?

Tack
    Fenomena

• Johanna = en lat kock

fenomena
    jag tror att det skulle vara snyggt att stämpla löven med versamark (blir som en vattenstämpel)

ev så kan man borsta över ett vitt skimmrande pulver över (du kan ju testa och se hur det blir med vit billig ögonskugga på en stor mjuk borste)

• Johanna = en lat kock

ngn här?
    behöver lite paus från marknadsföringen

• *Tjorven*

Jag är här...men annars verkar det vara ganska dött!
    Alla sitter väll och pysslar och jag får bara sitta här och vänta på mina pysselpaket!!!
    Hatar att vänta:D

/*Tjorven*

• Johanna = en lat kock

är det länge sen du beställde?

• *Tjorven*

Nja...det var bara hmm...kanske en vecka sen jag bestälde det första.
    Men nu fick jag mail från Inky om att 4 av stämplarna jag beställt var slut...och då var det ju bara tre kvar så hon frågade om jga ville vänta med att få dom.
    Det vill jag inte!!
    Det var ju de enda stämplar jag beställt...
    Vet inte hur jag ska göra!

/*Tjorven*

• Johanna = en lat kock

nej det kan jag förstå

Svar på tråden Stämpeltråden!