• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Johanna - det går bra med en krokig! :) Ska nog klara av att plocka ihop cardstock till dig! För hur mycket, ungefär?

• Hestia

Johanna - Vi kan ju ge bort stämplar vi inte vill ha i 50-kronorsutbytet också!

Jag var med en kompis på stan idag, och jag introducerade henne till stämpling! :D
    Jag köpte sex papper som hade lite basilusk-struktur, och en lövstämpel från Reprint, och så en liten Versacube i ljusbeige.
    Och OJ vad många fina stämplar Reprint har!! SYND att de inte säljer omonterade!!
    De har förutom mitt vinterträd och sommarträdet jag vill ha också ett höstträd!!!
    Och jag hittade några Octoberstamps som jag måste ha... :D

• Bellis

Japp Hestia - Reprint har fina stämplar..... sitter här med deras katalog... funderar på varför inte jag har ett registrerat företag så vi kan beställa lite........

• Hestia

Bellis - Svärfar har! :D Måste det vara i stämpelbusinessen?? ;)

• Bellis

Näe, det tror jag inte alls att det måste! Jag vet faktiskt inte... det jag tror behövs är väl just ett företag med org.nummer eller momsredovisningsnr.... Men det kanske vi inte ska tala om här, kom jag på...

• Hestia

Bellis - :D Du kan ju maila mig om du har lust... ;)
    Är det mer i deras katalog än vad de har utlagt på nätet?

www.papprika.se har också några av deras stämplar, men inte så många...

• Bellis

Räknar till ca 18 A4 med i snitt kanske 20-25 stämplar på varje....... Räcker det?

Nattis!!!

• Bellis

Gomorron..................*zzzz*

Fy vad jag är jättetrött! Sambon är och tränar, jag ska äta frukost och sen börja röja här hemma *jisses*

Råkade bli sittande till TRE!!!!! inatt med Halosarna... hade ingen klocka där jag satt och tänkte inte på att det blev sent. Har nu färdigmonterat 14 st, och klippt gummit på ytterligare en, två, tre....22. Sen så har jag en hel påse från Halos också, men de var ju redan tillklippta jättebra! Skönt, då slipper man en del av grovgörat!

Hoppas ni har det bra idag allihop! Jag ska bara ta det lugnt, antagligen fixa ännu mer med halosarna -så det blir klart nån gång!

Kram!

• Hestia

Nu skall ni få höra!!!
    Vi har en amerikansk vän på besök, (som känner Marcus egentligen), så Marcus hade lite andra vänner över igår och de satt och snackade och drack öl. Jag kom hem tid halv tolv, och satt och snackade med dem också - gick och lade mig vid fyra... Vid åtta vaknar jag av en knackning på dörren!! Neeeej, tänker jag, jag inbillar mig nog bara... Men nejdå, knackningen fortsätter... Så jag går upp, tar på mig morgonrocken och öppnar. Utanför står en snubbe som lämnar över ett paket utan ett ord och sticker igen.
    När jag kollade på paketet så var det från Impress!!!!

Niki och jag var lite oroade över att de hade tagit 10 dollar i frakt för mig, men när det kommer sådär så gör det mig ingenting! Jag trodde jag var tvungen att vänta till på måndag! Jipiee!!!!

Svar på tråden Stämpeltråden!