• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Johanna = en lat kock

jag vet inte vad du tycker bellis men jag får det aldrig riktigt jämnt med halos

Måste säga at jag tycker att EZmount är lättare att få det jämnt med

• Johanna = en lat kock

åh vad mycket brass-stencils de har på gonescrapping!

• Johanna = en lat kock

bellis

jag har ingen aning om vad UM stämplar som är ca 3x9 cm ska kosta!

ska vi säga 25-30 kr?

• Bellis

Jag har knappt provat med Halos, eftersom jag inte monterat några..... Har mest tejpat fast dem på baksidan av vanliga stämplar....

Ja, ja, jag får väl öva in nån bra teknik eller nåt! Ska nog ta och tejpa dit "universal" emellan luddränderna på klossarna -så de bli liiiite jämnare..

• Bellis

Johanna -för mig är det helt ok (jag har inte heller en aning) , men det är du som bestämmer! Vill du ha cardstock för den summan, nåt annat eller rena kontanter? Allt funkar för mig! ;)

• FinaStina

Johanna, japp man tar bort den brunsvarta biten. Och där sa du nåt. Jag hade ju tänkt att köpa ett par brass-stencils oxå för att testa lite, men det glömde jag bort... sk-t oxå.

Bellis, har du monterat 72 stämplar?? På två dar?? 72 stämplar är ju typ 3 gånger fler än vad jag har. Jag vill oxå ha 72 stämplar!!!!

• Johanna = en lat kock

Ja lite cardstock är väl aldrig fel :)

ska springa ut i köket och väga stämpeln och se vad den väger med kuvert

• Bellis

FinaStina - jag var mycket envis. Och nu har jag ont. Men det går ju över. Mest "orolig" är jag nog för vänster tummes och pekfingers toppar -de är som sagt halvlama och durrar hela tiden...

Köpte ett helt gäng stämplar från Halos "gamla katalog" . Vrålbilligt!! Sen blev det en del på Inkys rea också.....

• Johanna = en lat kock

16 gram - bara stämpel och kuvert!

vill du ha lite mönstrat papper oxå?

• FinaStina

Bellis, säg inte att du "snodde" mitt träd från inky?! Det som det var rea på och skulle utgå, jag fick inget för det var slut...

Svar på tråden Stämpeltråden!