• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Nojsan

Måste bara berätta hur lycklig jag är!! Igår hittade jag den där pappersbutiken som jag berättade för Bellis om. Det tog lite tid att hitta eftersom kartan var på kinesiska och jag visset bara en av gatorna men det var absolut värt besväret. det var en helt fantastisk butik med enbart papper. Dom påstod att det fanns ungefär 2000 olika papper från hela världen och det tvivlar jag inte på... Köpte i alla fall en hel del och BILLIGT var det också. Ja, ja jag vet ju inte vad alla olika papper heter men det var transparenta, pearlescent(liknar brilliance färgerna), cardstock i olika färger, broderat, såna med metallprickar i, ormskinnspräglat(!) m.m. Allt som allt ca 45 A4 papper och tre riktigt stora A0 och det blev, håll i er nu, 120 spänn!!!

Jag önskar så att ni kunde vara här för ni hade älskat den butiken! Sen hade de även hålpunchar, samma som kostar runt 70 spänn hemma, för 20 spänn. Fast jag köpte ingen - mannen var med och jag ville ju inte att han skulle få spader... får nog smyga dit igen i veckan UTAN honom...

Kram på er alla från en lycklig innehavare av massa vackra papper!

• ma2004

Hej igen!

Tack för tipset om att värma stämpelmotivet som inte fastnade på papperet. Det fungerade!!

Hoppas på att ni ska kunna hjälpa/tipsa mig även med detta, min stämpel är en konturstämpel (vet inte om det kallas så, men den finns på denna sida www.heindesign.de/StempelShop/ under Barbaras stempel, Herzen sidan 21-30, näst sista stämpeln) och när jag stämplar så kommer det ofta färg i mitten där det inte ska vara färg. Vad kan jag göra för att slippa det? Eller kan det vara nå´t fel på stämpeln?

Hoppas ni kan hjälpa mig.. tack på förhand!

• Johanna = en lat kock

det finns några alternativ för att slippa det

1 var försiktig när du tar på färgen på stämpeln

2 använd tops och ta bort färgen från ställen där den inte ska vara på _stämpeln_ innan du stämplar

3 skär bort biten från stämpeln (lite drastiskt och är svårt med monterade stämplar)

• Johanna = en lat kock

hestia
    jag fick med en massa (2 ark) EZ mount när jag köpte UM stämplar senast ;) och EZ är myyyycket bättre än Halos
    de är ju som att använda monterade stämplar men utan att kräva en massa utrymme

• Dalslandstösen

Nojsan

Du verkar ju ha hittat himmelriket på jorden! Önskar verkligen att jag kunde vara där.

• Johanna = en lat kock

Jösses Nojsan vad billigt!

A0 ä ju en kvadratmeter papper! eller 32 A4 papper!

• Hestia

Nojsan - WOW!!!!

Johanna - Då skall jag definitivt köpa dem!!

• ellli

Det här kanske inte riktigt hör till ämnet, men jag undrar om ni har några bra tips på sidor (på internet) där man kan beställa lite scrapbooking-grejjer?? Tänkte nämligen testa på det :) Helst nåt ställe där man inte behöver betala så mkt frakt eftersom jag bara vill beställa några saker... Har varit inne på scrappamera.nu har någon av er beställt där??

• Hestia

elli - Hej!
    Jag har inte beställt några scrapbookinggrejer från Sverige, men från www.scraptastic.co.uk som ligger i England - de är jättebra!
    Sedan har jag även beställt från dmarie.com i USA, och de var också jättebra!

• ellli

Blir det inte dyrare med frakt osv om man beställer utomlands??

Svar på tråden Stämpeltråden!