• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • *Tjorven*

Hej Johanna!

Menar du att du vil bli av med stämplar??? Hur kan det gå till? Jag vill ju bara ha och ha!!:D

Du får väl starta en stämpel auktion!!
    Jag lovar jag lägger ett bud! :D

/*Tjorven*

• Kalas

Hej alla härliga tjejer i denna tråd!

Jag håller inte på så värst mycket med stämpling...några kort lite då och då bara. Ändå kan jag inte låta bli att gå in på den här tråden ibland och bara njuta av det positiva klimatet! Inget tjafs, inga sura miner, inga debatter. Bara en go känsla av att ni gillar varandra och det ni gör. Underbart!!

• Johanna = en lat kock

nehej du Tjorven

här kör vi inga auktioner - men jag byter gärna eller säljer billigt (= lite drygt frakten) (jag har ju redan köpt dem och räknar inte med att bli av med dem - så det är ju en bonus om jag får något tillbaka!

• *Tjorven*

Johanna...kan du inte plocka i hop en liten "grab bag" av dina stämplar du vill bli av med och skicka till mig om jag sätter in pengar på ditt konto?

/*Tjorven*

• Johanna = en lat kock

joodå det kan jag ;)

är det fler än niki, tjorven och fiastina som vill byta?

• *Tjorven*

Superbra Johanna!! :)

maila bara och säg hur mycket du vill ha så överför jag det!

Adressen finns på Stämpellistan från Hestia

/*Tjorven*

• Nussan

OH MY GOD jag har aldrig sett en längre tråd O_o
    Jag tror inte jag orkar läsa hela =P

• Bellis

Halloj flickor!

Jag vaknade med ett ryck i morse (när sambon går till jobbet vaknar jag inte, jag bara rör lite på mig och mumlar "mmm, ha det så bra älskling" ) , -Varför? Jo, det plingade på dörren. Klockan 08.13. Det var fortfarande mörkt ute. Mitt hjärta sviktar fortfarande vid tanken.

Tyvärr var det ingen stilig variant av postgubbe där utanför dörren, utan en flitig kort sak som likt en duracellkanin skuttade iväg igen ner för trappen så fort han langat över "ett expresspaket" till mig. Jorå, det var från Impress!

Slängde mig ner i sängen igen och bröt mig in i kartongen! Moonglow i inte mindre än 13 färger, liquid pearls, vellum tags, och två buntar papper! en bunt gröna nyanser Basiluskpapper, och en bunt med olika färger som jag inte kommer ihåg namnet på, men det ska jag kolla för det var urfina och bra papper att göra kort av!! De var liksom en färg på utsidan och vita på insidan... OCH så fick jag eyelets också. Jag måste lära mig att tänka efter en extra gång eller två när det gäller utländska mått...! De är pyttepyttepyttepyttepyttesmå. 1/16!!

Fick ett enkelt med jättefint stämplat och handskrivet tackkort också, och jag tror att de använt det där pappret jag babblade om ovan.

Har inte provat nåt än, men det ska jag snart, måste tvätta klart och ringa om vaccinering först!

Satte förresten äntligen in alla stämplar i en pärm igår kväll/natt! Ska göra avstämplingar av alla idag tänkte jag!

Inget alfabet/dyna/enamel från Dreamcottage än..... *snyft*

• *Tjorven*

Vad är det för Impress sida ni pratar om...den måste jag ha missat!

Adressen tack!! :D

Var det en bra sida att beställa från?
    Gick det snabt att få hem sakerna?

/shopoholic *Tjorven*

• Johanna = en lat kock

hur många och hur stora?

har några stora och många små

större delen är gamla skyltex och provex som jag har fått gratis från moster i USA - hennes väninna höll på men har slutat har en del "dubletter" samma stämpel men olika storlekar :)

- det blir liksom för mycket när man har tre fyra som ser nästan likadana ut - man kan helt enkelt inte välja :D (vilket lyxproblem ;))

Svar på tråden Stämpeltråden!