• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Johanna = en lat kock

bellis

jag har inga kort som jag stämplat med klorin uppe men på ett par av mina kort är antingen ifyllda med klorin eller så är cardstocken sprayad med klorin

(de bruna korten och det blå med trollsländan)

• Niki

Bellis-nej blädagar är lite jobbiga (särskilt som de verkar fortsätta-tur att älsklingen pysslar om mig iaf - jag är bara SÅ trött på vissa familjemedlemmar just nu)
    Jag är inte heller nån expert på att hitta cardstock, har väl köpt på de "vanliga" ställena, NK, Akademibokhandeln osv, vill så gärna hitta nån riktigt bra (och gärna billig ) pappershandel.
    Ahhh, i flera dagar har jag väntat på 2 mässingsschabloner från whichcraft
    en inget har hänt (och inga pengar dragna heller) så jag mailade och frågade vad som hänt och det visade sig att det inte fanns nån order - nåt hade gått fel så jag fick beställa igen och vänta...ständigt denna väntan.
    Förresten, Dreamcottage...&XX¤%"%¤ (skällsord) beställde däreifrån den 7:e, de tog pengarna den 8:e men inget paket minsann...

• Hestia

Bellis - jag har aldrig prövat klorin! Men jag har för mig Ellte har ett kort på sin sida (eller var det Johanna??)
    Japp, Ellte kommer hem i morgon!

• FinaStina

Johanna, jag är med på EZmount. Tror att det jag har kvar kommer att gå åt nu. Jobbigt äre att klippa stämplar, fast roligt!!

Niki, attans om guld EP. Har en känsla av att guldglitter skaffar alla så fort dom börjar så jag tänkte detta var ett gyllene (haha) tillfälle att bli av med det.

• Bellis

Niki - hoppas du inte är allt för nere..... KRAM på dig!!

Pappershandeln på "källarplan" i Söderhallarna har billiga grejjer, de har den "vanliga bokhandelshyllan" med cardstock, men utöver det så har de vanligt A4 i mängder av olika färger och några olika tjocklekar! De säljer både i packe och styckevis (man betalar per hekto, kommer inte ihåg nu vad det kostar, men jag tyckte det var billigt! )

Just det! Svenskt Papper ska jag nog ta och kika in på också!!!

• Johanna = en lat kock

har alla gått och lagt sig?

• Dalslandstösen

Jag är här!

Idag har jag skickat iväg mitt första egenhändigt gjorda gratulationskort! Känner mig mycket stolt! Min gammelfaster i Göteborg fyller 90 år så det var jättekul att kunna göra ett kort själv.

• *Tjorven*

Jag är gärna med på EZmount inköpet! (Vad är jag inte med på ?)

När skulle byteslistan dra igång?

Johanna! Sidan du visade med stora "ark" med stämplar var ju livsfarlig ju!!
    Vill ha nästan alla, och det blir dyyyyrt!!!:D
    Nu får ingen lägga ut fler länkar!!!:D

/*Tjorven*

• Bellis

Började undra var alla tagit vägen.....

Nu -precis nu- ska jag göra följande:
    *Moonglowa på svart papper
    *chalka på svart papper

Spännande!!!

• Dalslandstösen

Bellis

Du får gärna tipsa mig om hur du arbetar med chalks, jag har ännu inte införskaffat sådana själv...

Svar på tråden Stämpeltråden!