• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

ooooooooooooooojojojjjj...!!

Okej. I stämpelväg så är jag nära tårar nu.... av lycka och skönhet!! Det blir SÅ HIMLA FINT med moonglowet!!! Tusen ggr bättre än jag ens kunde tänka mig!!

Versamarkade en trollslända och en fjäril.... dustade på en härlig gråblå och en lika härlig gråbeigegrön -det blir så j*kla snyggt....!

Jag kan inte fota just nu, och jag är väl tveksam till att ett foto skulle göra det hela rättvisa, men jag ska försöka imorrn.

Men jag vet detta:
    *SKAFFA moonglow, det ångrar ni INTE.
    *man behöver pyttepyttepyttelite pulver till ett motiv, dvs detta är drygt som attan.
    *det går att göra bakgrunder med, använda med "sticky powder" samt måla med (om man blandar med tex gum arabic)
    *om man använder med versamark eller till bakgrunder så behöver det fixeras med fixativ eller hårspray. Jag tänker köpa fixativ imorrn!

SKAFFA ER!!!

• Niki

Helt ok för mig också att vänta med bytet. Fast vi har väl smygbörjat Johanna .
    Förresten, är det fortfarande de färgerna på cardstock som du sa till Bellis som är mest intressanta? Ska ut och införskaffa lite .

• Bellis

Det skimrar SÅ mycket! VÄRRE (läs bättre) än skimrigaste ögonskugga!! Det blir nästan som en 3D-bild...... Det var värt varenda krona!

*bellis är så nöjd....*

• Johanna = en lat kock

Niki
    visst - hittar du ngt snyggt så ta det :)

ska du ha 20g eller 100g stämplar då? ;) 20g är ca 5 varav en lite större och fyra halvsmå

• Johanna = en lat kock

jag funderar skarpt på moonglow men jag har ju mina tårtpulver som funkar nästan exakt likadant :)

så jag väntar lite tror jag (kan ju alltid försöka få det från maken;))

• Niki

20 gr blir nog jättebra, tack snälla Johanna. Papper är på g.

• FinaStina

Jag vill oxå ha moonglow!!!! Det låg i min kog på Impress men sen tog jag bort det, tyckte det var för dyrt. Men nu så såg jag just ett kort på Unmounted med en stämpel som jag vill köpa som verkar vara med chalks. Och om Bellis är så exalterad så måste det ju bara bli superbra!!!!

• Johanna = en lat kock

inte som i början då - när bellis blev fullkomligt tosig för allt ;)

• Bellis

Har nu provat att chalka på svart (nåja, nästan helt svart) papper -det syns inte alls så mycket som man hade kunnat tro! Det blir en dov, dov färg, som inte syns direkt utan man ser "ibland" ... fattar ni..? Det blir ändå snyggt faktiskt -ball subtil effekt! Mycket lugn grejj...

Hörrni, vågar man verkligen använda hårspray som fixativ?? Är det inte mycket jox i dem? Typ glans-ingredienser och så, som man inte vill ha på pappret?

• Johanna = en lat kock

vanlig gammaldags hårspray funkar jättebra som fixativ - de nya med silikon och sånt i skulle jag nog hålla mej undan :)

Svar på tråden Stämpeltråden!