• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Druvan

God morron på er töser!
    Jösses, här är man borta några dagar och tråden har växt lavinartat. Kan undra hur lång den kan bli...

Johanna, om du har några stämplar kvar som du vill bli av med så är jag jätteintresserad av en "grab bag". Fast jag vill helst inte heller ha "damen" eller brudparet. Jag har inte något direkt att byta med så jag betalar gärna istället.

FinaStina, det där känner jag igen. Min sambo brukar oxå fråga när det ska hända något med alla grejjer jag köper, han tycker mest att jag sitter och tittar på dem och organiserar dem. Men, men stor konst går inte att forcera fram den måste mogna långsamt...naturligtvis tillsammans med en massa saker inhandlade på nätet, som ju måste organiseras

• Nojsan

Skrattar gott åt Druvan! Ibland tror min 'man' också att det här är mest ett kanaliserande av mitt shoppingbegär Och onekligen tycks det vara en hobby som ger habegär - har aldrig känt så att jag måste ha MERA hela tiden... farligt farligt men härligt härligt.

'Den som väntar på nåt gott hinner skriva en låååång lista...' Kinesiskt ordspråk

• FinaStina

Nojsan, vi gör slag i saken! Stämpeln är helt omonterad. Det kostar max 20 pix i porto för stämplen i ett kuvert till Kina. Va kul, jag ska få Kinesiskt papper!!!

Druvan, det där med stor konst och forcera och organisera ska jag komma ihåg!!! Det är en bra kontring på halvtaskiga kommentarer från min sambo.

Och en kansalisering av shoppingbegär hänger jag med på. Undrade lite igår hur det kan komma sig att jag ändå har ganska mycket pengar kvar fast jag shoppat som en galning. Jag har inte handlat ett enda klädesplagg denna månad!!!

• Nojsan

Fina Stina! är det några särskilda papper du vill ha?

Det finns metallicglittrande (lite som bazill), embossade i lite olika mönster, vellum, papper med metallskimror i m.m.

• Nojsan

...och vilka färger föredrar du??

• FinaStina

Nojsan, Blått, mönstrat, gult, enfärgat, rött, vellum, rosa, bazill, grönt, silver, orange, vitt, ljusblått, cerice, mörkrött, mörkblått osv osv . Typ vad som helst medandraord fast gärna mönstrat i nåt typiskt asiatiskt om du har.

• Druvan

Japp, det där med shoppingbegäret skriver jag oxå under på. Men egentligen är ju det här ett mycket bättre sätt. Jag menar om man går ut på stan och handlar kläder (det gör man ju aldrig naturligtvis men rent hypotetiskt ) så kommer man hem med en tröja och ett par byxor och ändå har man spenderat hur mycket pengar som helst.

Nu kan man lägga in en beställning på några hundralappar och ändå få massa saker. Så jag tror att det här är rena terapin, man får agera ut sitt shoppingbegär utan att behöva ruinera sig helt. Helt perfekt!

• Nojsan

Håller med dig druvan! Fast det sjuka är att jag måste ha spenderat, Gud förbjude, flera tusen på detta sedan i julas... fast då får man ju räkna med att det är dyrare i starten eller... Kankse är det bara en bra ursäkt det också...

• Druvan

Håller med dig Nojsan, jag är nog uppe i den summan oxå snart och då är jag långt ifrån färdig ännu. Huuu...

Och den ursäkten kör jag stenhårt med, att det nog kostar mycket mer i början. En annan bra motivering till stora inköp är ju att kursen är såååååå bra nu så då måste man ju passa på att beställa från USA

• Johanna = en lat kock

Druvan - visst - ska jag skicka en grabbag då? 20 eller 100 g?

Nojsan - vill du ha mer stämplar?
    (du kan få i princip alla överblivna ;))
    Jag har en hörnbård med ägg på som kanske kan vara bra till påsk

hihi - jag har faktiskt ett betalt utrikes-kartong-kuvert liggande i lådan - max 500g
    är det något mer du behöver när vi ändå håller på?

Svar på tråden Stämpeltråden!