• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Johanna = en lat kock

i rör om det är få annars i stora platta vacuum förpackningar :D

ellte är du med på vår lilla lista? annars får du maila hestia... välkommen hem igen

• Niki

Ellte-välkommen hem
    Bellis- tack för tipset om Matton! *blåser på Bellis onda arm* . När får vi se dina moonglowiga kort? Är SÅ nyfiken

• Niki

Är det någon som vet vad tonpapper är? Finns i Pandurokatalogen men vad är det för sorts papper?
    *fattar ingenting*

• isis

Tjoho Ellte! Hur har det varit? Har du haft stämpeltråds abstinens? Var det varmt? *nyfiken*

• Bellis

Men HEEEEEEEEJ ELLTE!!! Kul att du är tillbaka, äntligen!!!

Det viktigaste som hänt är impressrubberstamps.com och att vi fått tillökning på härliga tjejjer här och att jag ska åka till Egypten och att jag köpt moonglow! En snabb och inte alls egocentrerad sammanfattning?! *asg* ;) Och att vi har en lista (Hestia is in charge) som bla a står standby för utlottning av bytespartner à 50-lappen grejjer! Jättekul!!!

Niki - tonpapper? Jag måste kolla i katalogen -har ingen aning om vad det skulle vara............ Men gå till Matton!! Absolut!! De har MYCKET mer att välja på, mycket mer! Och skönt ställe att va på också...

• Ellte

Vicken lista? (= nej det är jag nog inte :D)

• Niki

Jag kollar in Matton de närmaste dagarna .

• Bellis

Niki - Nu kanske jag överreagerar lite på Matton, men det är i varje fall där JAG kommer handla papper hädanefter, tja när jag inte shoppar på nätet dårå...!

Tonpappret har jag kollat på nu, och jag tror att de är vita på baksidan, det är väl det enda jag vet! Kan rekommendera Duplexpappren jag köpte på Impress, finns i en mängd färger och nyanser och är vita på baksidan -perfekta att ha som cardstock! Jag köpte ett "flower patch collection" -pack, det var 10 olika färger i för $4. Jättesnygga! :)

• Bellis

Amenjohannavilkensida!!!!!! Jag vill ju ha nästan ALLA papper!! *suck*
    Kan inte jag ta och komma hem från semestern snart så jag vet hur mycket pengar jag kan köpa papper för?!

Nu drar jag mig tillbaka till skrivbordet för att knåpa ihop ett kort! Men jag är väldans trött så man får väl se om det blir nåt alls.....

Hestia -jag låvar att försöka få moonglowet på foto!! Tänk om det inte funkar?! Hemska tanke....

Nattis alla!
    Och gomorr Nojsan när du vaknar! ;) SYND att du inte är vaken när vi är vakna! :(

Ellte -piper det i örat på dig, av trötthet och kommahem-vims? *kramas*

• Johanna = en lat kock

kan väl upplysa ellte om att tillökningen som bellis pratar om består av några glada mer elelr mindre nybörjarstämplare - några av dem inspirerade av den här tråden :D

vid nick: Niki, tjorven, druvan, dalslandstösen och nojsan

om jag har missat någon ber jag tusen gånger om ursäkt - jag plockade bara ur mitt usla minne

hestia och jag funderar på om man ska gå ihop och handla jättepapper :)
    the more the merrier - när har vi inte diskuterat det blir väl i framtiden som allt annat ;)

kom på att jag saknar Ann-Marie det var längesen man såg henne :(

Svar på tråden Stämpeltråden!