• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • *Tjorven*

Okay Ellte:)

Johanna!
    Jag fick ditt brev idag, Tack!!
    Så kul, håller just nu på att försöka knåpa ihop mitt allra första kort, ett litet grodkort till en kompis som fyller 30 år i morrn.
    Går ganska bra men jag har lyckats smeta ut flera stämplar på grund av att dom torkar så sakta.

Vad var dom små kulorna som du skickat?
    Vilka otroligt fina papper du skickade med! Tack!!

Kramar:
    /*Tjorven*

• Johanna = en lat kock

Hej tjorven

internet har varit nere hela dagen - verkar som det inte var fel här utan hos operatören :(

de små pärlorna är sk microbeads - de häller man på klister (vanligt flytende) eller på dubbelhäftande tejp eller smält embossingpulver(flera lager EP krävs) eller på tex diamond glaze/ dimensional magic

- kul att du gillade grejerna!

• *Tjorven*

Hejsan brudar!

Nu har jag äntligen tillverkat mitt första kort!
    Blev ett grön/beige kort med svarta band och en grön groda på ett creme färgat papper.
    Jag använde även mina runda öljetter, och limpistolen vi fick i julklapp.
    Det var skitkul..

Nu väntar jag bara på resterande paket från Inky, Dreamcottage, Octoberstamps, Unmountedcentral...och säkert nåt fler ställe som jag glömt att jag har beställt från :D
    Jag har då i allafall nåt att se fram emot när jag sitter på tråkiga föreläsningar hela veckan, när jag kommer hem på fredag ska jag frossa i stämpelsaker!!

/*Tjorven* som just har förlorat sin stämpeloskuld!

• Ellte

Grattis Tjorven! Nu är du fast i träsket :D

• Johanna = en lat kock

härligt tjorven!

är du nöjd med första kortet?

glöm inte ta kort på det - man blir alltid lika arg på sej själv när man glömt bort det :)

• Johanna = en lat kock

jasså tjejer ni har fått en massa öjletter!

det där med storlekar tänka att 1/8 är detsamma som 2/16 så får man förhållandet rätt :)

jag har massor över 1500 och de får plats i två _små_ sortimentsboxar

• Niki

Hej alla glada stämplare . Själv är jag på ett lysande humör, kan man vara annat när det är fredag och man idag har fått en mycket mycket mycket trevligt paket från Johanna. TACK . Nu väntar en riktig pysselhelg!
    Kram till er alla

• Finis

Jag har just gjort min första beställning på e-Bay. Jättenervöst, hoppas nu att PayPal funkar.
    Portot från USA är verkligen hutlöst, men trots det blir det mycket billigare än att beställa i Sverige. *suck* Önskar att jag hade råd med en liten semester över Atlanten...

• Johanna = en lat kock

finis - nyfiken som jag är - var har du handlat ifrån?

• Ellte

Jag har kommit på att jag ska göra ett par schyssta USA beställningar till mina svärföräldrar som de får ta med sig hem i maj :) Det var väl smart va! :D

Svar på tråden Stämpeltråden!