• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Bellis - Är dina moonglow som puder i konsistensen, eller är de mer krämiga??
    Lästa om dem, men sedan stod det något om gum arabic, och sedan hängde jag inte med mer... :)

• Hestia

Tänkte eventuellt pröva mina chalks i morgon - är det någon som vet om man kan blöta ner dem också?

• Johanna = en lat kock

Hestia

jag har aldrig prövat att blöta ner chalks - om du gör det så kan du ju berätta hur det gick

moonglow är som puder har jag för mig

• Hestia

Johanna - gjorde det precis - det blev som akvarell.
    Är i det stora hela väldigt besviken på mina chalks - alla är JÄTTEsvaga!!! :(

• Johanna = en lat kock

även när du använder dom på versamark?

vad har du för sort?

• Hestia

Johanna - Japp... :( Det är de "vanliga", som Dreamcottage säljer, vet inte vilket märke det är.
    Har för mig Bellis sade att vissa var fina och vissa var svaga, och eftersom jag är en MES och bara köper TRÅKIGA färger är det nog de som är svaga (köpte en knallblä ochså, men den har jag faktiskt inte prövat än!)

Skall fortsätta med korten nu, så jag kolla nog den snart! :)

Är det någon som vet någon trevlig sida om man bara vill handla papper?? Mer mönstrat och så, än vanliga enfärgade. Är trött på att vara tråkig nu.

• Niki

Oj oj oj, vad fina dina moonglow kort är Bellis . Vill också ha!

Har nu pysslat hela gårdagen och insett hur LITE prylar jag har . Tack högre makter att Johanna finns som bidragit med lite roliga saker.
    Har dessutom upptäckt till min stora förvåning att varje gång jag sätter igång värmefönen så börjar TV-bilden att fladdra . Tur att det är så dåliga program.

• Johanna = en lat kock

menar du med tryck på eller?

i såfall är det ju alla scrapbookingsajter vi har dragit upp här i tråden ;)

• Hestia

Niki - Ja, det är RIKTIGT dåliga program idag! Har pysslat framför tv:n någon timme, och jag kan säga att det är turför dem att de lyckats pricka in en provdag på Discovery just nu! Nu vet jag allt om Kambodja och ryskt spionage i USA under andra världskriget! :)

• Niki

Jag har inte ens kabelTV! Och på 4:an är det handboll (tidigare trav i typ 4 timmar), 1:an nåt dumprogram där de byggt en maskin av en hushållsassistent och på 2: an....dam da dam nyheter!
    Oh vad jag längtar till nya lägenheten, då jäklar ska jag kolla kabelTV.
    *svältfödd*

Svar på tråden Stämpeltråden!