• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • FinaStina

Här blev det inte mycket skrivet igår. Är ni på MSN:en??

Bellis, ska du jobba alla dagar till den 8 feb????? Det är ju jättelänge!!

Hestia, tack för öljetterna!!

Och sen tre kuliga saker för att pigga upp en kall vintermorgon:

1, Hestias kort ligger tvåa på Yahoogruppens Kortmakarnas valentine-korttävling. Jag är trea fast måååånga röster efter.

2, Häromdagen hade jag med mig mitt valentine-kort till jobbet för att fota det och pga nästa kuliga punkt så visade jag det för de 2 tjejerna/kvinnorna/damerna i växeln. Dom tyckte det var jättefint och den ena frågade om jag gjorde kort och sålde för då skulle hon köpa. Har knappt tänkt tanken eftersom jag inte visste om nån jag kände ville köpa. Kanske får lägga upp ett lager!!

3, Reklamavdelningen här på jobbet har rensat ut en del papper. Bara vitt och inte riktigt så tjockt som kartong fast tjockare än vanligt kopieringspapper. Både i A4 och A3 och en av sorterna var en halvblank yta. Pappret låg på ett ställe där det brukar stå saker man får ta hem men jag kunde inte fatta varför dom ville bli av med pappret så jag var tvungen att fråga växeln om det verkligen var så och det var då dom undrade vad jag skulle med papper till. Det är ju "bara" vitt papper , men det går ju alltid åt. Har nog så det räcker en livstid!!!

Ha en bra dag!!

• *Tjorven*

Hej!

Nu sitter jag och väntar på mitt paket från Panduro som ska komma idag...jag vill att posten ska komma nu!!:D
    (Den kommer inte före 13.00 iallafall:()

Har även fått mail från Unmountedcentral att min orde är skickad va air mail onsdagen den 24!? Januari...
    Hmm..idag är det torsdagen den 22:a, va?
    Jaja...hoppas det kommer snart hur som helst.

Hur har ni det annars idag då?
    Här är det -30 grader, men strålande solsken. Så jag ska snart dra på mig skoterkläderna och ta en liten prommenad...

/*Tjorven*

• Hestia

FinaStina - Vad kul med pappret! Och att damerna vill köpa kort!!!

Tjorven - De kanske har en annan tidräkning i USA? ;)

• Druvan

Hallojs på er

Är det någon som har loggat in på den nya papperssidan, Hand-made paper? Jag har lite problem med "Other State/Province". Jag trodde inte man behövde skriva något där eftersom den raden skulle vara "optional" men sidan tycker ändå att jag ska skriva något där och jag vet inte riktigt vad. Är det någon som har något förslag?

FinaStina, vad häftigt att de ville köpa dina kort!

• Hestia

Druvan - Jag skrev Scania - Skåne på engelska!
    Det funkade bra!

• FinaStina

Jag brukar skriva ett bindestreck i fällt som måste fyllas i fast det inte stämmer med vårat adressystem. Det fungerar oxå.

Är det nån mer än jag som beställde från gonescrappin?? Det stod på deras hemsida att dom skulle dra $30 för frakt och sen sätta tillbaka så att man betalade för den verkliga frakten. Först var hela beloppet draget som reserverat men sen ett par dar tillbaka är det draget från kontot och hittills har jag inte fått några pengar tillbaka. Kanske för tidigt att börja oroa sig, men jag har verkligen ingen lust att betala $30 i frakt...

• Druvan

Ok, tack så mycket båda två! Jag testar nog FinaStinas bindestreck.

• Johanna = en lat kock

Bellis

tack för grejerna!

och fy dej du får inte skicka fina saker med moonglow på ;)

• Hestia

Ett under har skett!
    Jag har fått paket från Dreamcottage och inget var restnoterat!!!
    Nu väntar jag bara på min tidning som jag beställde den 20 november... ;)

• Bellis

Står på jobbet......

JASSÅ du Hestia!? Har du fått paket?! Det trodde man ju då aldrig.....

Hoppas att jag har fått resten av mina grejjer då, när jag kommer hem sent ikväll...

Svar på tråden Stämpeltråden!