• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

*skäms* Jag gick tom in på sidan först...

• cybbeko

skumplasten är ju slut på deras sida :(
    Var kan man få tag på det annars? ELler kan man använda något annat?

• Pajen

Hej på er!

Vilken ofantligt stor tråd. Men va kul!! Jag är ny i tråden och orkar faktiskt inte läsa allt i jakt på svar på min fråga... Så hoppas ni har överseende om den har varit uppe tidigare!

Hur rengör ni era stämplar? Jag har svårt att få bort färgen från mina...

• Druvan

Hej Pajen!
    Kul med lite nykomlingar! Förstår att du inte vill läsa hela, den är verkligen lång .

Det finns speciella rengöringsflaskor att köpa. Själv använder jag ingen sådan utan vanligt vatten och en liten skumsvamp och sedan torkar jag torrt med vanligt papper. Funkar jättebra även till permanenta dynor om du gör rent direkt.

• Pajen

Tack Druvan! Ska prova det nästa gång.

• Nojsan

Jag brukar bara ha en fuktig disktrasa till hands nar jag stamplar. Och sa torkar jag av direkt - inga probs!

• Ellte

Jag hade också bara en trasa förut...eller diskade dem under kranen :D Funkade rätt okej men OJ vad mycket lättare det går med stämpelrengöring... Särskilt med permanenta- och chalksdynor!

• Johanna = en lat kock

till riktigt ingrodda

mildtvål + mjuuuuuk tandborste
    eller
    en aning vim på en trasa

dagligdags - en aning fönsterputs + mineralvatten i en sprayflaska + en trasa

Svar på tråden Stämpeltråden!