• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Ellte - jag blir lika skraj jag......!!

Hestia - tinglustanglus~ en massa, massa smågrejjer... och så! Tror jag att det betyder enligt Bellus Dictonarus

• Ellte

Tihi,,,har ni sett att de säljer ord i ståltråd för nästan sextio spänn??? :o Jag skulle kunna bli rik juh eftersom jag sitter hemma och böjer tråd själv... :?

• isis

Jag måste bara få be om en åsikt om en sak jag tänkt på jättelänge.

Jag har hittat ett jobb som jag jättegärna vill ha, men hur töntigt skulle det vara om man stämplade och använde lite öljetter och så på sin ansökan?
    Man kommer ju iaf sticka ut lite men kommer man även idiotförklaras?

• Anne-Marie

Isis:
    jag tycker att det beror på vilken typ av jobb det är du ska söka. Är det en tjänst där du skall vara lite kreativ tycker jag det är helt ok, annars hade jag låtit bli.

• Hestia

Isis - Håller med Anne-Marie

Bellis och Ellte - Det är ingen fara, han är jättegullig! Men jag hatar telefoner, och jag missade hans samtal, så jag var tvungen att ringa upp själv... Grr... Men han var jättesnäll, så det gick hur bra som helst!

• isis

Någon som vet var man kan köpa Penny Black stämplar i Sverige? Vet att Hestia lr Johanna har en...

• isis

Hmmm.. Lite kreativt e det ju men inte jättemycke..

• Hestia

Isis - Jag har en, men den är köpt från Happystampers.co.uk
    Tror faktiskt inte de finns att köpa i Sverige, utom i vanliga butiker då (alltså inte via en webbutik).

Vill ni höra något konstigt? Jag pratade med en kompis i USA, vars mamma jobbar i en scrapbookaffär och är konsulent för ett företag som heter Stampin' Up, som säljer stämplar via "hempartyn". Jag visade henne mina julkort, och hon tyckte det var kul att jag hade en stämpel från Stampin' Up! Nej, sade jag, det har jag inte, vilken skulle det vara? Jo, svarade hon, igelkotten! (Som jag köpt från Penny Black). Tydligen säljer Stampin' Up likadana, fast omonterade!!
    Stampin' Up finns på nätet, men inte deras produkter, så jag har inte kunnat kolla att det stämmer.
    Dock skall jag få en katalog hemskickad efter jul! *mums*

• Ellte

Hestia :? Och DÅ kommer du hit så vi kan träffas och dregla över stämpelp*rr ;) :)

• Hestia

Ellte - Ja, det är ingen dum idé!! Så kan vi beställa därifrån OCKSÅ!! :D

Svar på tråden Stämpeltråden!