• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • FinaStina

Fick mina öljetter med posten idag!! Och jag var på InEx och köpte Mulberrypapper. Fast jag kom dit precis innan dom stängde så jag hann inte kolla på allt jag ville. Får gå dit en annan dag.

Fanns det öljetter med guldpaket?! Det missade jag...

• Bellis

Varför hittar inte jag mullberry-papper??? Hittar bara "sidenpapper" och nåt som hette ung Loktapapper..... Jag hoppas att det var mullberrypapper i de där packarna vi beställde från E-bay?! Undrar när de tänker dyka upp förresten....

• FinaStina

På Inex kallade dom det jag trodde var mulberrypapper för "silk papper", med det såg ur som det jag ville ha så jag köpte det. Och det blev lika luddigt som jag ville ha det. En av experditerna sa att det fanns fler typer av papper om man ville ha luddiga kanter.

• Johanna = en lat kock

Hestia Tack!!!! Fick mina öljetter idag!

bellis

de där paketen på panduro med öljetter och en pinne...
    det är precis en sån pinne du behöver för att sätta de små (1/8) öljetterna

bellis mfl
    det finns mängder med papper som ger samma eller liknande effekt som mulberry...
    silke, silke/bomull, bomull, banan och mulberry är bara några...

hur många blir vi på stämpelträffen förresten???

• Johanna = en lat kock

bellis
    i paketen med pinne och öljetter är det precis en sån pinne du behöver för att sätta öljetterna (funkar till alla små)

mängder med olika papper har liknande effekt som mullberry...
    bomull, bomull/silke, silke, banan, mfl

Hestia - tack! Öljetterna kom idag!

Hur många blir vi förresten på stämpleträffen???

• Ellte

Omformulera eeen gång till Johanna :D :D;)

• FinaStina

Jag vill nog gärna vara med på stämpelträffen. Är dock en "blyger" så nu har jag tillsist samlat mod att åtminståne skriva att jag "nog gärna" vill vara med.

• Ellte

FinaStina: jag vet att det är svårt att tro med tanke på hur mycket jag babblar här...men jag är skitblyg och lite rädd för att träffa nytt folk.. Bara så du vet att du inte är ensam :?

• Johanna = en lat kock

av ngn underlig anledning så ser jag inte mina nya inlägg...

• FinaStina

Ellte, låter bra att jag inte är ensam om att vara lite rädd för att träffa nytt folk. Nu är jag ett steg närmare att komma på träffen!
    Fast om den blir klockan 15 har jag svårt att komma. Slutar vid halv 5, 5 tiden.

Svar på tråden Stämpeltråden!