• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • isis

Bäst är att använda ganska tunna papper eftersom man ska vika men däribland kan du ju välja vilket som helst. Vanligt kontorspapper, faxpapper, mullbär, vellum.
    Vellum passar bra när man vill kunna skymta kortet igenom. men många kort ger jag bort utan kuvert.

• isis

Stackars Ellte!

Ger en tröstande kram på vägen..

• Ellte

Måste flika in påväg ut att jag idag postat ett gäng inbjudningar som jag vikt kuvert själv till ;) De är gjorda av vellum, vackra glittriga papper, presentinslagspapper & vanlig tunn kartong :)

• FinaStina

Vellumkuvert verkar vara väldigt snyggt!! Går det att köpa vellum i större format än A4 och isåfall vart? Jag har bara A4 hemma. Kan tänka mig att det vore bättre med större ark om man ska göra kuvert. Har ni nån speciell mall eller har ni sprättat upp ett gammalt? Är det nån form ("flikarna" man viker in) på kuvert som passar bättre/lättare att göra själv? Måånga frågor bliiir det.

• Ellte

Jag klipper på känn ;) På InEx finns kuvertmallar för olika format och olika storlekar. De har även färdiga transparenta kvadratiska kuvert :)

Nu är jag färdigsprutad, lycklig och domnad i vänsterarmen,,,;)

• isis

FinaStina - Ja, det finns vellum i större format bla. på Panduro och InEx.

Jag brukar lägga kortet på pappret och rita av dess konturer svagt med blyerts. Sedan så ritar jag ut flikarna och baksidan. Därefter är det bara att klippa, vika och klistra.

• fröken Ur

Jag har lite panik - behöver en sigillstämpel med W ( alltså dubbelve ) den här veckan!!! Papeterie i Nordstan hade slut på sina och panduro hade inte bokstavssigill överhuvudtaget. Är det någon som har tips på en annan affär i Göteborg som kan ha? den på Danska Vägen kanske???

• Bellis

Hej igen!

Nu har jag kommit hem från stan och shopping. Jag är lite besviken faktiskt!! Skulle köpa skärmatta -fanns inte så stor jag vill ha.
    Skulle köpa öljettprylar på panduro -packat med folk och jag hittade bara nån fånig pack med små stjärn"nitar" och en metallstång... är det en sån jag ska ha för att klämma till dem?? Hittade inte någon punch. Det borde jag ha fixat på Clas O, men jag orkade inte gå tillbaka för jag var så kissnödig och hungrig.
    Skulle köpa lite vellum -hittade bara ur-tjocka stoooora på Panduro och bara randiga dyra A4 på Kreatima. Köpte hela 2 ark av de randiga...

Äh, nu ska jag sluta gnälla! Kom i varje fall hem med följande:
    En brytbladskniv, en påse med rosa små sidenrosetter, en flik-mapp, 2 ark randig vellum, 100 små tags, bläckpatron till skrivaren, OH-papper till skrivaren, sidenband i ljusblått, guldgul, vit, mörklila och olivgrönt, och en hel drös med vanliga A4 i många olika färger!! Pappren kostade bara 8:- hektot! 10-20 ark/hekto, beroende på tjocklek.

Återkommer, nu måste jag äta PIZZA!

Svar på tråden Stämpeltråden!