• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Kolan

Halloj, Bellis du är inte ensam i Stockholm (?), men om jag är lika söt som göteborgstjejerna vet jag inte. Måste vi leva upp till vårt rykte som coola?

Skulle gärna ha en pysselträff, är väl kul om det finns ett par stycken till som blivit gripna av "stämpeldjävulen" och vill pyssla.

• Ellte

Fröken Ur: InEx ligger i samma hus som GamlePort och Format lååångt ner på Drottninggatan :)

• Bellis

Kolan - haha! Eftersom du heter "kolan" så är du bergis lika söt som göteborgarna! Jag är bara lite cool, mest knäpp har jag fått höra! Och så är jag rätt söt, jag med!

Kan inte låta bli att undra om jag råkat vara i samma affär som du någon gång när jag shoppat stämpelgrejjer...! Jag undrar nämligen alltid vilka "de" är, som fingrar på grejjerna strax bredvid, lika tagna som jag!

Lär mig nu tjejjer - hur gör jag med de här öljetterna??? Jag har alltså bara en metallpinne med en plupp på att använda. Drämmer jag till öljetten från avigsidan eller snyggsidan??? Jag har liksom ingen lust att pajja dem det första och andra och tredje jag gör........

• isis

avigsidan!

Sen e de bara att hamra ett par slag..

Vilka öljetter ska du använda?

• Bellis

Isis - Eh.... det vet jag inte än... Jo, ska nog göra ett kort där jag ska använda guldpaketen....

Vad köpte du för öljetter?

• isis

Jag köpte 100 mixade, åh vad spännande det ska bli att komma hem och se vad det är för olika i den påsen! :) Och så 100 runda i olika blandade färger.
    Och en påse med blå fiskar!

Nu när jag var inne idag och kikade så hittade jag en massa mer jag ville ha men jag får hoppas att några av dem finns med i mixen! :)

Har införskaffat både den däringa pickadollen och en fin låda för pärlor och öljetter.

• Bellis

Isis - det lär ju bli fler öljetter från det stället...! Och jag lär ju beställa papper från October snart......

• Ellte

Åååååå vilka fiiiiina öljetter jag haaar :)

• Bellis

Åh, Ellte, Ellte - vilka köpte du??? *nyfiken*

• Ellte

*skäms lite för min shoppingtokighet*

Jag köpte solar, moln, pepparkaksgubbar, små guldpaket, bäbyfotar samt lite blandade runda och fyrkantiga i olika färger och utföranden :)

Svar på tråden Stämpeltråden!