• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • isis

Bellis - Jippe! Det var ju goda nyheter! Då kan jag ju köpa en sån trots att det känns som att mina pengar rinner mellan fingrarna för tillfället.

Hestia - Jag sätter in pengar imorgon! :)

• Anne-Marie

Ojojoj vad ni var aktiva i går kväll då
    Jag var på C.O och inhandlade 1 st varmluftspistol men... när jag kom hem läste jag på förpackningen 2000W?! Blev helt osäker så jag vågade inte öppna kartongen. Men nu läser jag att du har testat den Bellis: och den funkar! Härligt!

Jag kan ev. den 15. Får jag komma även om jag måste vänta med att lämna besked? (ev. julfest på jobbet)

Omonterade stämplar på Format - hur kunde jag missa det?! Var de billiga?

Jag är definitivt med på en kurs i mars!

Kram

• Johanna = en lat kock

ann marie
    självklart får du komma!

• Bellis

Morron på er!!

Sitter här i en svart, lång, frasande festklänning.... ska på fin fest på fredag och har haft lite ångest för att se om jag fortfarande kommer i den - men det var inga problem! Sen är det "bara" hårproblemet kvar..... Men i varje fall - måste ju kolla hur mycket ni skrivit!

ÖVER 700 INLÄGG!!!!!! KUL!! Känns som att det finns hopp för mänskligheten att mäniskor fortfarande pysslar!

Ang pickan:
    Blå kartong med blid på pickan,står stort i vitt "Varmluftspistol" "CO TECH TOOLS" 2000w 300c-600c
    Det finns alltså 2 lägen på den, och det är det lägre jag använder -funkade hur bra som helst, jag brände mig inte ens en gång! Vilket jag definitivt gjorde över brödrosten....... sambon tog en korvtång till slut....

Så nu har jag en jättefin snöflinga här, embossad med Heindesigns (Ljunggrens) White diamonds! Alldeles vacker är den!

Om ni ska på kurs sen i mars, ja då tänker jag nog se till att följa med!

• Ellte

Efter ett tag med den dära pistolen kommer man även att tröttna på att vänta och börja använda läge två... ;) Bara så ni vet :D

• Anne-Marie

Jag var bara rädd att det var för mycket krut i den där pistolen. Ojojoj, vad jag längtar efter att få komma hem och börja pyssla nu!!
    Är det någon av er som testat krympplast?
    Måste man inte ha STORA stämplar till det? (är redan trött på alla mina mini-stämplar, fast jag bara monterat hälften av dem än!

• Nojsan

Hi hi, ville bara tala om att det är så billigt och bra att bo i Kina... Jag har en pappersskärare som kostade 89:-, papper kostar från 40 öre till 1:- styck för tjocka kortpapper i fina färger, band kan man köpa för några kronor per rulle osv

Fast jag längat fortfarande hem till mina stämpelpaket, för *det* kan man inte hitta här!

Otroligt kul att det är över 700 svar i den här tråden nu! Fast ni verkar ju å andra sidan använda den som chatt här på kvällarna ser jag

• Druvan

Hej alla glada stämplare
    Fantastiskt bra tråd detta, har ju snart skaffat mig en ny hobby tack vare er!!

Har tyvärr inte tid att börja pyssla förrän till jul-ledigheten men jag har redan börjat att shoppa loss lite (inkywings, dreamcottage). Efter gårdagens inlägg så sprintade jag dessutom ner till C O och köpte kartong-paket och varmluftspistol (skulle verkligen inte ha en nu men den var ju så billig ). Tack Bellis för dem tipsen. Och det blev oxå en mönstersax på Wettergrens, tack Isis för det tipset. Den ser riktigt bra ut.

Men vad är detta Format som jag hör om. Vart ligger den? Hittade bara två på Gula sidorna och ingen tyckte jag stämde.

Måste ju kolla alllllla affärer som finns .

• Ellte

Druvan: Format är så nytt att de inte finns i katalogen :D De finns på Drottninggatan 72 (är det väl) i en härlig lokal!

• Anne-Marie

Format ligger långt ner på Drottninggatan, bakom SAS Radison. Det är jätte-fiiin affär, lite dyr men snygga inspirationskort och bra kurser!
    Jag är oxå helt såld på det här, det är ändå bara ett par månader sedan jag fick nys om det här med stämpling

Svar på tråden Stämpeltråden!