• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Anne-Marie - Behöver din adress! :)

FinaStina - Istället för att fästa omonterade stämplar med kardborreband, så fäster men dem med "skumplatta". Bild finns på Octoberstamps!

• FinaStina

Aha! om EZmount. Vilket är bäst? Har funderat på att ge mig in på det där med genomskinliga klossar istället, verkar praktiskt. Kan man lossa stämpeln från träklossar (färdigköpta) och byta till EZmount?

• Hestia

FinaStina - Ingen aning! Har Halos själv. men om det går att ta bort gummit från klossen så borde det ju gå!
    Förresten, det som sitter mellan gummit och träkloosen liknar det som är EZ mounts "skumgrej".

• Anne-Marie

Nu har jag mailat min adress till dig Hestia!

FinaStina: Jag undrar samma sak, ska gå till Format och kolla, känna och FRÅGA. Tänk så bra om man kunde slippa alla sina träklossar! Det verkar så smart med EZ - och så ser man var man sätter stämpeln! Jag tror att det är värt den investeringen!

• FinaStina

Anne-Marie, du får gärna skriva vad du tror om det. Jag var på Format i lördags, skulle bara kolla vad de hade och det blev dyrt... Vågar inte gå dit igen

Jag tycker dock att det är dyrt med själva plastklossen. Var ner i verkstan på jobbet för en stund sen och hittade precis sån plast. Får se om jag vågar "låna" lite eller om jag ska fråga "fastis" om jag får köpa en bit billigt och sen såga till själv. Var det Ellte som hade gjort sina egna klossar? Vart fick du tag på plasten?

• Hestia

FinaStina - Jag funderar också på att göra klossor själv. Maken har plexiglas på jobbet, som vi kan ta.
    Tror det var Johanna som hade gjort egna.

• Anne-Marie

Jo... det är ju ganska dyrt i butikerna i stan. Speciellt om man ska köpa monterade stämplar, stämpeldynor, papper och allt annat smått man bara måste ha
    Jag är oxå intresserad av att vet om och i så fall var man kan köpa plexiglas - om någon vet?!

• Bellis

Anne-Marie - jag har kommit fram till att det är lika billigt/billigare och framförallt smidigare, att handla på nätet faktiskt. I varje fall för mig här i Stockholm. Visst, papper kan ju vara kul att känna och klämma på irl.

Tyvärr vet jag inte var man får tag på acrylblock...

• Hestia

Maken säger att det finns ställen som säljer det, kolla under Gula Sidorna under "typ plastmaterial eller något sådant där" (citat maken :D)

• Ellte

Jisses vad ni har skrivit idag :D Själv har jag roat mig med att sitta drygt 1½ timma på passcentralen *gäääsp*

Sedan gick jag förbi Format och köpte en planerad Watermarkdyna, fem oplanerade stämplar (hittade en liten hörna med omonterade!!) och ett gäng fina kort :)

Har jättelust att pyssla nu men jösses vad skaaaaa jag göra med alla julkort??? :D

Det lät som ett himla trevligt papperspack på Clas Ohlson ... kanske ska bege sig dit nån dag. Jag köpte två paket med blandade papper i "min" bokhandel för ett tag sedan och de är i väldigt blandad kvalitet men fina färger! :)

Svar på tråden Stämpeltråden!